Ulduar
Ulduar
1. Flame Leviathan
Leírás
Flame Leviathan Ulduar első bossa, mindenképpen meg kell ölni, ahhoz, hogy továbbjuthassunk. Flame Leviathan a Formation Grounds-on található, és hasonlóan Malygos csatájához itt is vehicleben kell küzdenünk, de itt nem csak egy meghatározott fázisban, hanem végig a harc folyamán.
Senki nem tudja használni a képességeit, és három féle jármű közül választhatunk, hogy mit használjunk.
Ahogy belépünk Ulduarba, helyből a garázsban találjuk magunkat, ahol Brann és törpéi által otthagyott járműveket láthatunk. Ezekbe kell beülni. Három féle jármű van, Chopper, Demolisher és Siege Engine. Ezek segítségével kell átvágnunk magunkat az Iron Dwarf hadseregen aki beköltözött Ulduarba.
A trasht elég gyorsan ki lehet takarítani Flame Leviathan elött, és közben tudod aktiválni a hard mode-ot is. Található itt négy torony, amiket ha nem rombolsz le különböző buffokat adnak a bossnak. Az achivementek, hasonlóan Sartharionhoz a megmaradt addok számval függnek össze, illetve itt nem addok, hanem buffok. Minél több tornyot hagysz meg annál nehezebb a móka.
Képességek
- Flame Vents: AoE képesség, Flame Leviathan 10 másodpercen keresztül 50 yardos területen sebez. Channeles varázslat a Siege Engine vezetője meg tudja szakítani.
- Battering Ram: Csak Flame Leviathan előtt hat, a célpontot hátralöki és egy durva sebeződés növelő debuffot rak rá.
- Gathering Speed: 15 másodpercenként 5%-kal gyorsabban mozog. Ez egy halmozódó buff. 25% sebességnövekedésnél már gyorsabb, mint a játékosok. Ha üzemzavart okozunk neki a buff leesik.
- Missile Barrage: Rakéta sortűz, ami random célpontra fizikai sebzést okoz.
- Leviathan Defense Turret: Flame Leviathan 10 fősben kettő, 25 fősben négy védő löveggel rendelkezik. Ezeket lehet támadni, ha a Catapultot irányító játékos kilövi az utasát és az a bossra érkezik. A lövegtornyok folyamatosan ütik – pontosabban: lövik – aki a bosson utazik egy Searing Flame nevű képességgel. Nem sebez veszélyesen. Ha a tornyokat leverjük a gép, Flame Leviathan újraindítja a rendszereit, ezzel 20 másodpercre stunba kerül és 50%-kal többet sebződik. > Systems Shutdown
Hard mode buffok
- Tower of Nature: +40% életerő & +10% fire sebzés csökkenés, Freya’s Ward: a terem négy sarkában zöld oszlopok jelennek meg amik sebzik folyamatosan a közelükben levőket, illetve időről-időre addokat idéznék,a mik nagyon el tudnak szaporodni, ha a Siege Enginek nem ezelik őket, és bár nem tűnnek erősnek, de irgalmatlan sebzésük van.
- Tower of Flames: +40% életerő + 50% fire sebzés, Mimiron’s Inferno: Durva fire sebzés egy sugárnyaláb formájában, ahol véget ér felgyújtja a földet és azt az égő foltot kerülni kell, mert hosszú ideig nem alszik ki és addig sebez.
- Tower of Frost: +50% életerő, Hodir’s Fury: Jégnyalábok pásztázzák a járműveket és ha kinéznek egyet lefagyasztják, miközben nagyot sebeznek rajta. A legjobb védekezés ellene, ha kinéz, hogy kicsit leállsz, míg látod, hogy bemért, majd gyorsan elhajtasz onnét, ezzel kicselezve a sugarat.
- Tower of Storms: +40% életerő +25% fizikai sebzés, Thorim’s Hammer: Stormstrike jellegű sebzés, a nyaláb megáll, majd egy nagy vihargömböt bocsát a földre ami sebez mindenkit a környéken (kb: 50000 sebzés), míg akire ráesik az irgalmatlan angy sebzést kap (kb: 300000). A megoldás ha megvárjuk míg fókuszba áll, majd gyorsan elhajtunk.
A csata
A csata gyakorlatilag az után kezdődik, hogy minden trasht kitakarítottunk és vagy megöltük a hard mode-hoz atrtozó tornyokat vagy meghagytuk őket. Az utolsó trash csoport behúzása után Flame Leviathan előgördül a kapuja mögül és megkezdődik a harc.
A harc lényege a járműved tökéletes irányítása. Ezért gyorsan áttekintjük, hogy milyen járműveket használhatsz és azokkal mit tudsz elérni. Figyelem, a leírás nem túl részletes vagy pontos, csak arra jó, hogy megértsed mi mit csinál!
A járművek
Minden jármű több személy szállítására alkalmas, aki elsőnek ül be az lesz a vezető. A jármű életereje attól függ, hogy milyen item level-ű a felszerelésed. Van egy alap életerő, amihez az item level-ed egy szorzóként plusz életerőt ad hozzá. Az teljesen mindegy, hogy a kasztodnak optimális-e a felszerelés ami rajtad van, ha nagy az item level. Tehát egy warrior nyugodtan hordhat egy mage számára előnyös kesztyűt, ha az magasabb, mint a saját kesztyűje.
Chopper
A motor nagyon fürge jószág, egy embert képes vinni, plusz egy utast aki semmit nem tud csinálni. A motor lényege, hogy a fight közben olajat terítsen szét a földön, főleg a Flame Leviathan előtt, amit majd a Demolisher vezetője tud meggyújtani. A másik feladata hogy a System Shutdown idején a Flame Leviathanról leugráló játékosokat felszedje, az utasülésben található First Aid Kit-tel felgyógyítsa őket és visszavigye a demolisherhez, ahol azok újra katapultba ülhetnek és visszalövik őket a Flame Leviathanra.
- Speed Boost: menekülő képesség, meggyorsítja a motort
- Sonic Horn: Gyene (7000 körüli) sebzés a motor előtt állókra.
- Tar: Olajfoltot enged a földre ami lassítja aki belelép. Ha meggyujta egy Demolisher akkor még sebez is.
- First Aid Kit: csak az utasülésben lévőre használható, 4 másodperc alatt teljesen felgyógyítja.
Demolisher
A Demolisher valójában egy katapult formájú ostromgép. Mind a vezető, mind az utas képes hatékonyan sebezni a környezetét.
A vezető feladata, hogy kiteolja a bosst ha az éppen őt követi, és hogy felgyújtsa a Chopper által kifolyatott olajat. Ezek után természetesen célja, hogy minél nagyobb sebzést vigyen be Flame Leviathannak.
- Hurl Boulder: Föld-Föld ágyú
- Hurl Pyrite Barrel: Föld-Föld ágyú, ami egy az utas által feltöltött pyrite hordót hajít el, nagyon nagy becsapódási és területi sebzést okozva.
- Ram: mindenkit ellők a demolishertől, azonnali nagy sebzést okozva.
- Launch Passenger: Az utas ha betöltötte mageát a katapultba, aktiválja a vezetőnél ezt a képességet, ami által a vezető képes lesz az utast kilőni a járműből. Így jutattjuk a DPS-t a Flame Leviathan tetejére, hogy ott leverjék a lövegtonyokat!
Az utas feladata, hogy folyamatosan Pyrittel lássa el a vezetőt, és hogy amikor kell kilövesse magát a Flame Leviathanra.
- Mortar: föld-föld űgyú, a legkönnyebben gyújta be az olajat.
- Anti Air: föld-levegő rakéták, a Pyrite lelövésére és a légi támadás kivédésére alkalmasak.
- Gram Crate: a lelőtt Pyrites hordót behúzza a Demolisherbe, azt újra tölti.
- Increased Speed: gyorsítja a Demolishert, ezzel segítve a bostól való menekülést.
- Load Into Catapult: Betölti az utast a katapultba, ezzel aktiválva a kilövő szerkezetet a vezetőnél.
Siege Engine
A tank a legtöbb életerővel rendelkező ostromgép, átütő tűzerővel és charge mechanikával operál. Vezetője és utasa is képes a tank különböző részeinek segítségével sebezni. A tank elsődleges feladata, hogy magára vonja az ellenséget, és/vagy távoltartsa a Chopperektől és Demolisherektől. A tank utasa szintén képes a Chopper által elhagyott olajat felgyújtani.
- A vezető képességei a boss harc folyamán végig a kiteolásról és a túlélésről szólnak. Képes megszakítani Flame Leviathan Flame Vent képességét is.
- Ram: Azonnali nagy sebzés mindenkire, aki a tank előtt áll. A célpontokat hátralöki. Az utóbbira Flame Leviathan immunis!
- Elektroshock: Kút alakban sebez a tank előtt, a varázslat megszakító hatással rendelkezik, ami hagy maga után 4 másodperc silence effektet is.
- Steam Rush: 70 yardos charge, a boss fightnál ez a képesség a menekülésnél fontos.
Az utas feladata, hogy leszedje a levegőből a pyrites hordókat, illetve az olajfoltok meggyújtása. Hard mode-ban az utas feladata az addok kezelése.
- Anti-Air: Föld-Levegő rakéták, célzott lövésre képes
- Fire Cannon: Föld-Föld rakéta, célzott lövésre képes, becsapódásko durva AoE sebzése van (50 yard)
- Shield Generator: Egy sebzést elnyelő pajzs, amit akkor kell használni ha Flame LEviathan utolérné a menekülő tankot.
A harc menete
Miután elindul a csata két részre osztható. Flame Leviathan kijelöl egy Siege Enginet vagy egy Demolishert és azt kezdi követni. A lényeg, hogy a követett jármű egy előre egyeztetett irányba haladjon, ahol a Chopperek kiöntik az olajat, a Demolisherek pedig felgyújtják azt. Ezzel a boss lassul és könnyebben el tudunk futni előle.
A csata ezen része alatt akit nem követnek (és éppen nem szór el olajat) folyamatosan a boss háta mögött legyen, hogy ne kaphasson Flame Leviathan sebzéséből. Nagyon kell figyelni, hogy mikor célpontot vált a boss ne legyünk túl közel hozzá, ne tudja helyből kinyírni a követett járművet.
A sebzés kritikus részét akkor tudjuk bevinni Flame Leviathan-ba, mikor a Demolisherről katapultált dps-ek leverik a boss lövegtornyait. A Demolisherek feladata a csata legelején, hogy célzott lövéssel feljuttassák az utasukat a boss tetejére. Ott 2 vagy 4 torony van, amiket le kell verni. Ha mindegyik megsemmisült a boss szervízmódba vált, hogy újra felújítsa őket. Ezen idő alatt leáll és a védekező mechanizmusa is gyengül, 50%-kal több sebzést kap be. Ilyenkor semmi mással nem törődünk, mint hogy minél több sebzést vigyünk be.
A boss tetejére katapultált emberek leesnek mikor szervíz üzemmódba kerül. Ilyenkor a Choppernek sürgősen össze kell szednie őket, gyógyítania őket és visszavinni a Demolisherükhöz. Itt vissza szállnak, feltöltik Pyrittel és újra katapultba ülnek. Amint a Flame Leviathan visszatér a szervízüzemből újra készen kell állniuk a kilövésre.
Ennyi az egész csata. Nagyon egyszerű.
2. Razorscale
Leírás
Razorscale egy Plated Proto-drake. Annyit lehet róla tudni, hogy régebben a neve Veranus volt, Thorim hátasa. Miután legyőzte, Loken befogta a Veranust és halálos fegyverré változtatta. Loken parancsára Ignis felpáncélozta és így kapta meg a mai alakját.
Képességek
Phase 1: Levegőben van
- Devouring Flame: 5088-5912 sebzés egy emberre és mindenkire aki 6 yardos körzetben áll, 25 secig tart. (Személyes megjegyzés: Tüzes effekteket láttok magatok körül).
- Fireball : 6660 to 7740 (HC: 6713 to 11287) sebzés egy emberre.
- Flame Breath: 13125 to 16875 (Hc: 17500 to 22500) sebzés arra aki Razorscale előtt áll amikor eltolja ezt a képességet. Csak akkor használja amikor fölszállna.
- Wing Buffet : Ellöki az embereket 35 yardra tőle. Csak Flame breath után használja.
- Dark Rune Adds : Addokat spawnol amik furókból jönnek ki. 1 fúróból jöhet Dark Rune Watcher 1-2 Guardian-nal, vagy egy nagy Sentinel. Csak 4 fúrónyi add lehet a „harctéren’’.
Phase 2: Földön van
- Flame Buffet : Megnöveli a bekapott stackenként 1000-el(Hc: 1500). Összesen 99-szer lehet rajtad.(Személyes tanács: 2 tank kb 5-10 stackenként felváltva tankolja a bosst.)
- Wing Buffet : lásd. fentebb
- Fuse Armor : Lecsökkenti az armort és a movement speedet 20%-al 20 secig. 5-ször tud felstackelni. Ha felstackkelt 5-ször akkor a tankot stunnolja pár másodpercig.
- Flame Breath : lásd. Fentebb
- Devouring Flame: lásd. fentebb. Stackelődik a Flame Buffet-tel.
Addok
- Dark Rune Watcher: Élet: 221,760 Mana: 88,140 Képességek: Lightning Bolt
- Chain Lightning: 5088-5912 (Hc: 8788-10212) damaget tol 1-5 emberre, attól függően mennyien állnak a target körül.
- Dark Rune Guardian: Élet: 100,800 Képesség: Stormstrike: 20%-al megnöveli a nature sebzést.
- Dark Rune Sentinel: Élet: 163,800 Képességek: Battle shout: Megnöveli a damage-t 60%-al és az attack speedet 20%-al (Hc:damage:100%, attack speed:20%). Heroic Strike: Megnöveli a damage-t 58-74-el. Whirlwhind: 4 secig körbe körbe forog és secenként a weapon damage+300-at tol.
A csata
Normal
Raid felállás: 2 tank, 3 healer és 5 dps (Hc: 3 tank, 7 healer és 15 dps)
Phase 1:
Igazából nagyon egyszerű. Itt Razorscale a levegőben van. Nekünk annyi a dolgunk hogy megvédjük Brann Bronzebeard csapatát a dark iron dwarfoktól, hogy megjavítsák az ágyúkat, hogy le tudjuk kénszeríteni Razorscalet a földre és akkor lehet ölni. Ahhoz, hogy le tudjuk lőni 2 ágyút kell megjavítani Bronzebeardék csapatának. Amikor kiírja, hogy „Harpoon Turret is ready for launch.’’ akkor egy ágyú kész van. 2(Hc:4) ágyút használunk és öljük. Ezt csináljuk addig amíg Razorscale hp-ja el nem éri az 50%-ot. Ekkor jön a Phase 2.
Phase 2:
Itt Razorscale véglegesen leszáll a földre és itt a placc közepén van egy nagy kör (eddig is volt csak itt létfontosságú). A tankoknak annyi a dolga, hogy Razorscalet körbe körbe húzzák ezen a körön amíg meg nem hal. A healereknek és a ranged dd-knek annyi a dolga, hogy a kör közepén állnakJ és healolnak/dd-znek. A mellek-nek annyi, hogy ölik Razorscale-t hátulról. Mint fentebb írtam ha a Flame buffet eléri a 5-10 stacket akkor vegye át a másik tank a bosst és ez így menyjen végig. Ha meghalt akkor öröm ,vidámság és jönnek a lootok.
Heroic mód
Iron dwarf, Medium Rare (Hc: Iron Dwarf, Medium Rare)
Itt annyit kell csinálni, hogy Razorscale Flame Breath –ével meg kell ölni 25(Hc:50) Dark Rune Guardiant.
3. XT-002 Decunstructor
Leírás
XT-002 a The Siege of Ulduar meghatározó, utolsó bossa. A normál WoTLK raid összetétel megfelelő. Nem igényel resistance gear -t .
Képességek
- Gravity Bomb: 9 másodperc után egy Gravity Bomba terem a játékos helyzetén (a játékos elszenved 12000, HC: 15000 sebzést): 12 yadon belül a játékoskat egy gravitációs kútba teszi ami, 11700-12300-ig (HC: 14635-15735ig) sebez ami Shadow sebzés. A kútnak a range nagyobb mint amekkora területen sebez.
- Searing Light -> (LIGHT BOMB) : 3,000 (HC: 3,500) sebzést okoz a játékosnak és a tőle 10 yardon belül állóknak minden másodpercben 10 másodpercig.
- Tympanic Tantrum: Minden játékost sebez az életpontjának 10% -val másodpercenként 8 secig. (Dazedel). 1 perces cd. 25% ként resetelődik a cdje.
- Enrage: 10 perc után
A bossnak 5 millió hpja van. A szivének 1,5 millió (HC: 7 millió).
A csata
Két fő fázisa van: 1. Boss fázis, 2. Szív Fázis
A fázisokat 25% hp vesztés után váltja ha nagy a dps elkerülhetjük a Tympanic Tantrum -t.
1. fázis
Itt dpseknek dpselni és figyelni a debuffokra majd elfutni a raidtől ha megkapja.
A healereknek koncentrálnia kell a debuffos emberekre és persze nekik is a debuffokra. A main tank ha megkapja valamelyik debuffot az offtank átveszi a main tank pedig elfut a raidtől de próbál heal rangeben maradni.
2. Fázis
Amint a boss 75, 50, 25 % ra kerül átvált a 2. fázisba ilyenkor XT-002 kikapcsolja magát de dupla sebzést kap ha a szíve sebződik.
30 másodpercünk van rá. 3 fajtája van az addoknak akik a 4 sarokban spawnolnak:
- XS-013 Scrapbot: ha elérik XT-002 -t 60k -t healelnek rajta.Első dolgunk ezeket leölni.
- XE-321 Boombot: ha meghal felrobban és sebzi a körülöttük lévő játékosokat és npcket 16,000 Fire sebzéssel.Mindenképp rangednek kell ölnie.
- XM-024 Pummeler: kicsi a sebzésük és csak egy célpontra irányulnak, tankolhatóak.
Personal Electromagnetic Pulse Generator hasznos lehet egy Engineertől mivel stunnolja 20yrdon belül 3 másodpercre a mechanikus mobokat.
A meele próbálja a szívet ölni de közben figyelje egy ember a szív életerejét nehogy hard módba lépjenek át ha nem úgy tervezik. A ranged ha végzett a Scrapbotokkal hamar találjon magának egy Bombbotot és kezdje el dpselni úgy hogy közben figyelje ne legyen közelében játékos amikor meghal .
XT-002 hard módja bármelyik Szív fázisban aktiválható, ha a szíve elpusztul vagyis ha nagy a dps vigyázni kell ha nem akarsz hard módozni.
4. Ignis the Furnance Master
Leírás
Ignis the Furnace Master egy nem kötelező boss harc Ulduarban a Colossal Forge részben. Ignis készítette Kologarnt és Razorscale-t.
Képességek
- Általános képesség: Parry után nem fog gyorsabban ütni
- Scorch: a boss egy tűzsugarat lő ki, ami az előtte 30 yardon belül álló embereket sebzi. Ez egy DoT alapú sebzés, ami 3 másodpercig tart, de fél másodpercenként sebez. Ezenfelül a föld is megpörkölődik és aki benne áll kap egy debuffot, amitől az ember kap debuffot és a 13 yardon belül tartózkodó emberek meggyulladnak. Ennek a képességnek még az a fontos tuladjdonsága, hogy az Ignis által idézett Iron Constructok ebből buffot kapnak.
- Flame Jets: Amikor dobbant a boss a földből láng gejzírek törnek ki, melyek mindenkit érintenek a raidben. Ilyenkor az ember felrepül a levegőbe. A castereknek fontos, hogy ez .mindenféle castolsz megszakítja és 8 másodpercig nem tudsz varázsolni semmit (healereknek nagyon fontos).
- lag Pot: Ignis odarohan egy véletleszerűen kiválasztott emberhez, majd belehajítja a hasán lévő kondérban, ahol nem tud támadni 10 másodpercig.Tehát a healer tudja gyógyitani magát. Ha túléli kap egy buffot, ami 100% Haste-t garantál 10 másodpercig. 10 fős: 3500 (1 mp., 10 mp-ig) tűz alapú sebzés, 25 fős: 5000 (1 mp., 10 mp-ig) tűz alapú sebzés.
- Activate Construct: Megidéz egy Iron Constuctot. Erről kicsit részletesebben lentebb írok. 10 fős: 40 másodpercenként idéz egy Iron Constructot (HP: 3,56 millió), 25 fős: 30 másodpercenként idéz egy Iron Constructot (HP: 3,81 millió).
- Strength of the Creator: Amikor a boss megidézi az Iron Constructot akkor megkapja ezt a buffot, ami +20% sebzés bónuszt ad neki, mind Normál, mind Heroic módban. Ez addig van a bosson, míg az add él, de ha több add van ez a buff stackelődik.
Add: Iron Construct
A boss idézi ezeket a dögöket. Módtól függetlenül 1000 – 2000 között mozog a sebzésük. Ezeken lehet CC-t használni: Entangling Roots, Frost Nova, és még sorolhatnám. Megölni ezeket úgy lehet, hogy az offtank, vagy esetleg egy dps, a boss által használt Scorch képesség során felpörkölt izzó talajra visszük, amitől egy stackelő buffot kap és gyorsabban fog ütni. Mikor eléri a 10-et eléggé bemelegszik és Molten Construct lesz belőle, amihez kap egy tűz sebzésű aurát. Fontos, hogy ezután azonnal aggrót szerezzen rajta az akit ezzel megbíztak, mivel ledobja az összes aggrót. Miután az adott ember kezelésbe vette kezdje el húzni a víz felé. Mikor eléri a fizet lehűl, a színe sötétlila lesz és 20 másodpercig stun alatt lesz. Ebben a fázisában elég törékeny (ezért Brittle Construct a neve), 50%-al nagyobb eséllyel crittelünk bele, és ha egy támadás 5000, vagy attól többet sebez rajta akkor szétesik és felrobban. A robbanás 10 yardon belül 20000 sebzést okoz. Ezért érdemes távolsági DPS-t bevetni rajta. Ha a törékeny fázisában nem sikerül kinyírni, akkor újból Iron Construct lesz belőle, majd minden kezdődik előről. Majd elfelejtettem, hogy nem immunisak a tűz alapú varázslatokra.
A csata
Magát a harcot a TankSpot által kiadott videóból és a wowwikin találnható infókból fogom összegyúrni. Igaz már egy jó ideje nem játszom, így nem tudom pontosan leírni, de a videó nagyon jó, minden kivehető rajta.
A raid felállításakor figyleni kell arra, hogy Ignis-nek vannak addjainak aktiválása a módtól függ (Normál: 40mp., Heroic: 30 mp.), ezért ezek kezelésére kell a main tankon kívűl egy off tank, vagy 1 tapasztalt (Heroic módban 2-3) DPS, mivel az addok relatíve nem ütnek nagyot (1k-2k prot. warriba).
A main tanknak viszonylagos jobb cuccban kell lennie, mivel a Ignis elég nagyokat üt, ezenfelül a tüzet sem pazarolja. Tehát Naxx és felette gearelt tank jöhet szóba.
A DPS minimum 3500 legyen, de a 4000 ajánlott. A DPS-nek még fontos az, hogy időben kimenjem a Scorch után hagyott parázsból.
A healernek nincs különösebb dolguk. Emlékeztetem a healereket, amikor bekerülnek Ignis hasán lévő üstbe, ott tudják gyógyítani magukat és vigyázniuk kell arra, hogy ne castoljanak amikor Ignis a Flame Jets képességet használja!
Most már jöhet a konkrét harc.
A main tankra lehet Misdirectiont rakni, vagy csak az egyszerű berohanással. Az aggrózás után menj a két vizes medence valamelyikéhez (ezt a videó alapján mondom), miután már biztosan van aggró és a többiek elhelyezkedtek a boss mögött, mehet a DPS. A Ignis-nek nincs Cleave képessége, így abból nem történik baj, ha véletlenül valaki a boss elé kerül. Tehát a main tank elkezdi tankolni, amikor Ignis elnyomja az első Scorch-ot akkor a tank elkezd oldalazni a másik medence felé, úgy , hogy kimenjem a Scorch által izzó föld alól, majd Ignis-t elforgatja úgy, ahogy a kezdésnél volt. Arra ügyelni kell, hogy a melee is tudja püfölni a boss-t. A második Scorch után előre szalad, azaz megforgatja Ignis-t. Ilyenkor még mindig a medencénél van a tank. Jön a harmadik Scorch, ekkor újból oldalazik, igazít és tankol tovább. Mikor jön a következő Scorch, akkor átfut a Ignis-en, félfordulat és minden kezdődik előlről. A boss természetesen nem csak a Scorch képességét használja, hanem a többit is, így nem kell megijedni attól, ha mondjuk a boss megfordul egy pillanatra, mert az üstjébe rak egy embert. Amikor lehív egy Iron Constructot, akkor megkapja a Strength of the Creator buffot, addonként nő a buff ereje, vagy csökken, ha hal meg add. Az addok kezelése a megbízott ember/ek feladata, tehát nem fogok „személyeskedni”. Amikor az add spawnol, akkor behúzza a Scorch által megváltoztatott földre, ilyenkor megtáposodik, gyorsabban kezd ütni, majd 10 stacknél, Molten Construct lesz belőle. Ilyenkor az előző aggrót ledobja! Ebben az állapotában 100% al gyorsabban üt és mozog, AoE tűzsebzése van amelynek hatósugara 7 yard, ezért gyorsan be kell vinni valamelyik vizes medencéde, ahol lenyugszik és 20 másodpercen belül megölik. Ekkor healer ne legyen a közelében a robbanás nagysága miatt.. Ha ez nem kerül sorra, akkor újra Iron Constuct lesz, és minden kezdődik.
A harc hosszú és mindenki számára nagy próbatétel. Miután az emberek megtanulták, hogy mozogjanak a harc során könnyű leverni.
5. Assembly of Iron
Leírás
Az Iron Armie-t 3 félelmetes generális vezeti, minden különböző fajból. Ezeknek a vezetőknek neve Stormcaller Brundir, Runemaster Molgeim, és Steelbreaker.
Képességek
Stormcaller Brundir:
- Chain Lightning: 4,163-4,837(Hc:5,550-6,450)-et sebez egy targetre és arra aki a közelében van.
- Overload: 20,000(Hc:25,000)-et sebez arra aki a bossnak 30 yardos körzetében van, 6 sec cast (ki lehet futni tőle). Ha benmaradsz a damage mellet knockbackel.
- Lightning Whirl: Ezt akkor kapja ha meghalt Steelbreeker. Másodpercenként 3,770 – 4,230 (Hc:5,655 – 6,345)-at sebez 5 secig pár emberre. Meg kell szakítani.
- Lightning Tendrils: Ezt akkor kapja ha ő az utolsó akit ölünk. Kiválaszt egy targetet és elkezd felé repülni. Azok a playerek akik Brundir közelében vannak másodpercenként 3,000 (Hc:5000)-et sebződnek. Amikor a Lightning Tendrilst csinálja nem lehet stunnolni és interruptolni. Ha tankot követ az ottmarad, kihealelik, ha mást követ az elfut előle.
Runemaster Molgeim:
- Shield of Runes: Absorbol 20,000 (Hc:50,000) damaget, és ha a shield leesik róla akkor 50%-al nagyob damaget tol 15 secig, ha van mage és Spellsteal-el akkor nem lesz damage növekedés.
- Rune of Power: Egy kör idéz egy player alá és aki beleáll 50%-os damage növekedést kap. Ugyanúgy a bossok is megkaphatják a damage növekedést, tehát a tanknak ki kell húznia ebből a kék színű rúnából.
- Rune of Death: Ezt akkor kapja ha meghalt Steelbreeker. Egy rúnát idéz valaki alá és aki benne áll secenként 30 secig 2,750(Hc:3,500) damaget kap.
- Rune of Summoning: Egy idéző rúnát rak egy random player alá amiből kijönnek Lightning Elemental-ok. Az elementalok mindig ráchargeolnak valakire és elkezdik castolni a Lightning Blast-ot, ami 9,425
Steelbreaker:
- High Voltage: Egy aura ami a raidre minden 3. másodpercben 1,500(Hc:3,000)-t sebez.
- Fusion Punch: 18,850-21,150(Hc:35,000)-et sebez és még 15,000(Hc:20,000)-et másodpercenként 4 secig, de csak ha tikkel! Úgy lehet elérni, hogy ne kapd meg, hogy egyből dispellezitek a tankról (lehetőleg 1-et se tickeljen).
- Static Disruption: Ezt akkor kapja ha ő a 2. 3,500(Hc:7000) damage egy 6 yard sugarú körben. Megnöveli a nature damage takent 25%(Hc:75%)-al. Értelemszerűen ki kell futni belőle.
- Overwhelming Power: A méretét és a dps-ét megnöveli a targetének 200%-al és 60 sec (Hc:30 sec) múlva Meltdown-t castol rá, ami megöli és 29,250-30,750 damaget tol 15 yardos körzetében.
- Electrical Charge: Megnöveli Steelbreaker damagét 25%-al és 20%-ot visszatölt a hp-jából, ha egy player vagy egy pet meghal. A healelést lehet csökenteni (pl. Mortal effect stb.).
A Csata
Ismertető
Három féle mód van. Van a normal mód: I Choose You, Stormcaller Brundir (10 player). Van a közepes mód: I Choose You, Runemaster Molgeim (10 player). És van hard mód: I Choose You, Steelbreaker (10 player).
Normal mode
Itt Steelbreakerrel kell kezdeni, aztán Runemaster Molgeim, majd Stormcaller Brundir. Steelbreakernél a tank figyeljen a Fusion Punchra, Runemasternél mindenki a Rune of Death-re és mage figyeljen Shield of Runes spellstealre, Stormcallernél pedig a szétállás-ra, a kifutásra az Overload-ból és a Lightning Tendrils-re. Ha ezek megvannak, akkor jöhet loot.
Közepes mode
Itt is Steelbreakerrel kell kezdeni, aztán Stormcaller Brundir, majd Runemaster Molgeim. Steelbreakernél ugyanarra kell figyelni mint normal modeban, Stormcallernél nincs Lightning Tendrils viszont Runemasternél van Rune of Summoning (3. fázisban, tehát amikor már csak ő él). Az elementálokat lehet lassítani cc-zni, hunter trappel, mage fagyaszt. Le kell őket aoe-zni. Ha ez is lement akkor jöhet az erősebb loot.
Hard mode
Itt Runemasterrel kell kezdeni, majd Stormcaller és Steelbreaker. Runemasternél figyeljetek a shieldre és álljatok bele a Rune of Powerbe. Stormcallernél itt sincs Lightning Tendrils, de még mindig ki kell futni az Overloadból. Ráadásúl Steelbreaker megkapja az Overhelming Powert és az Electrical Charge-ot. Figyeljetek, mert a 2(Hc:4-5) tanknak azonnal fel kell vennie a bosst ha meghal ez első/második tank. A tanknak, akin éppen Meltdown lesz ki kell futnia egy üres területre a raidtől és a többi tanktól messze. Még futása előtt át kell tauntolnia a 2. tanknak. Mivel csak kb 1 percig (hc: fél perc) tankolják, minden cd-t akkora kell meghagyni, különben kihealelhetetlenek lesztek. A 2. után jöhet a 3. tank és így tovább. Mondanom sem kell, hogy hero-t trinketeket erre a fázisra kell hagyni. Ezután ha meghalt jöhetnek a lootok amik elég fincsik.
+1: Közepes módban 91% esély, hard módban 100% esélyel esik az Archivum Data Disk. Ezzel lehet elkezdeni az Algalon q line-t. Le kell győzni mind a 4 watchert (Mimiron, Thorim, Hodir, Freya) hard módban, utána meg lehet kűzdeni Algalonnal.
6. Kologarn
Leírás
Kologarn úgy keletkezett, hogy Loken felkereste Ignis the Furnace Master-t, hogy csináljon neki egy óriást aki megvédi a Shattered Walkway-t a betolakodóktól akik belépnek Ulduar belső szentélyébe.
Képességek
- Focused Eyebeam 2,313-2,687 (Hc: 3,238-3,762) Nature damage minden másodpercben. Két sugár spawnol a player körül. A két sugár a playert célozza be és követi őt amíg el nem tűnik, ez pár másodperc.
- Overhead Smash 5000(Hc:7500)-et sebez és feltolja a Crunch Armor-t ami 20% armor vesz le 6 secig (Hc:25% 45 secig).
- One-Armed Overhead Smash Ugyan az mint a fenti csak 3000(Hc:5000)-t tol.
- Stone Shout Az egész raidre 1,084-1,216 damaget tol secenként.Akkor használja ha kologarn mindkét karja meghalt.
- Petrifying Breath Mindenkibe 14,063-15,937 (Hc: 18,750-21,250) nature damage minden másodpercben és felrakja a Brittle Skin-t, ami növeli a damage takent 20%-al 8 secig. Csak akkor használja ha nincs senki se melee rangben.
Right Arm
- Stone Grip: Felkap1 (Hc: 3) embert és sebez beléjük mind másodpercben 2,925-3,075 (Hc: 3,413-3,587)-öt. Csak akkor engedi el őket ha belesebzük 100,000 (Hc:480,000)-et.
- Death: Ha megöljük a jobb kezét akkor Kologarn elveszít 15% életet majd a kar 30 sec múlva visszaspawnol. Ez idéz 5 Rubble-t akik castolnak Stone Nova-t, ami 5,550-6,450 sebez arra aki 10 yardra van tőle és megnöveli a damage takent 5%-al 10 secig. A Rubble-ket lehet stunnolni.
Left Arm
- Shockwave Az egész raidre 8,788-10,212 (Hc: 13,875-16,125)-et sebez.
- Death: Ha megöljük a bal kezét akkor Kologarn elveszít 15% életet majd a kar 30 sec múlva visszaspawnol. Ez idéz 5 Rubble-t akik castolnak Stone Nova-t, ami 5,550-6,450 sebez arra aki 10 yardra van tőle és megnöveli a damage takent 5%-al 10 secig. A Rubble-ket lehet stunnolni.
A csata
Raid felállás:
2 tank(1 bossra,1 addokra), 3 healer és 5 dps(Hc:3 tank(2 bossra 1 addokra), 6-7 healer és 15-16 dps)
10 fős verzió:
Kologarn egyszerű fight. A lényege , hogy amikor van jobb kéz akkor azt kell ölni, egyébként meg a testét. A Rubble-öket tankolnia kell az OT-nak és meg kell őket ölni(nem csak az OT-nak). Figyelni kell, hogy a sugárt ne vezesd bele másba.
25 fős verzió:
Itt annyit változik a fight, hogy a bosst felváltva tankolja 2 tank és a rangedek ölik a jobb karját, egyébként mindenki a bosst(ha nincs jobb karja).
7. Auriaya
Leírás
Auraiya – még mielőtt Yogg-Saron elfogta volna – nagy növény- és állatbarát volt. Ezért láthatunk macskákat az oldalán, mert azok voltak a kedvenc állatai. Auraiya évek óta magányos, és az Old God növekvő ereje úgy tűnik elpusztítja az utolsó szilánkjait Auraiya józanságának.
Képességek
Auriaya
- Sonic Screech:60,125-69,875(Hc: 190,000-210,000)-öt sebez arra aki előtte van. A sebzés elosztódik az emberek között akik előtte állnak.
- Sentinel Blast: 3,500(Hc:6000)-at sebez(shadow-ban) és megnöveli a Shadow damage takent-t 100%-al. 5-ször tud felstackelni és lehet interruptolni.
- Terrifying Screech: Mindenkit fearel 5 secre. Lehet használni a pvp trinketet/a human racial képességet.
- Guardian Swarm: Kijelöl egy embert és summonol köré 10 Swarming Guardians kevés élettel.
Feral Defender
- Feral Essence: 50%-al megnöveli a damage-t stackenként. A Feral Defender 9 stackel kezd és mindig veszít egy stack-et ha meghal (9 élet, mint a macskáknakJ).
- Feral Rush: Rá charge-ol egy random playerre, sebez bele 927-973(Hc:2,925-3,075)-at és spell lockot ad rá 6 secig.
- Feral Pounce: Lestunnol egy targetet és sebez bele 602-698(Hc:972-1,178)-at mind másodpercben 4(Hc:5) secig.
- Seeping Feral Essence: 4500 (Hc:6500)-at sebez arra minden másodpercben, aki benne áll. Akkor spawnol amikor a Feral Defender elveszít egy életet a kilencből. Void zone szerű effekt.
Sanctum Sentry
- Savage Pounce: 2,775-3,225(Hc:5,550-6,450)-öt sebez és még 5 másodpercig másodpercenként 2,313-2,687(Hc:3,700-4,300)-at.
- Strength of the Pack: Az összes Sanctum Sentrie-nek, aki 10 yardra van tőle, megnöveli a damagét 30%-al . Az effekt stackelődik ha több Sentrie-van körülötte.
A csata
- Raid felállás (10):2 tank(1. az egyik add-ra 2. a másik add-ra és a bossra), 3 healer és 5 dps
- Raid felállás (25):3 tank(1. az első 2 add-ra 2. a másik 2 addra 3. pedig a bossra), 6-7 healer és 15-16 dps
Auraiyával a csata elején jön 2(Hc:4) Sanctum Sentrie. Nagyon fontos, hogy a Sanctum Sentrieket elhúzzuk egymástól, különben wipe. A fight gyakorlatilag a pullon múlik. Először a Sanctum Sentrieket kell leverni majd spawnol a Feral Defender. Ha kell öcsi(ez nem a hard mode) akkor meg lehet ölni őt 9x és aztán a bosst, de egyszerűbb, ha csak a bosst öljük és akkor ő is eltűnik. Tauntolni és tankolni nem lehet a Feral Defendert. Auraiya-nál arra kell figyelni, hogy mikor Sonic Screech-et tol akkor mindenkinek a boss elé kell állni, hogy elosztódjon a damage, és Terrifying Screech-nél praktikus ha mindenki kijön pvp trinkettel/human raciallal. Érdemes a tankra fear wardot rakni. Sentinel Blastot érdemes interruptolni. A Guardian Swarm-oknál öljétek le őket. Ha meghalt jöhet a vidámság, mulatás és persze a lootosztás.
8. Freya
Képességek
Freya képességei:
- Touch of Eonar: Az Élethozó – Eonar – jelenléte minden másodpercben gyógyítja Freya –t az egész harc alatt.
- Attuned to Nature: Egy buff, amelynek minden egyes stackje 4%-kal növeli a „Touch of Eonar” hatását a bosson. A Boss-fight 150 stackel indul.
- Sunbeam: Nature sebzést okoz a célpontra, és a célpont körüli 8 yardos területen tartózkodóknak. Ki kell mozogni a célterületből ha Sunbeam jön, így nem kap sebzést a játékos.
- Nature Bomb: 10-15 bombát dob véletlenszerűen kiválasztott karakterekre a raidből, ezek 10 másodperc múlva felrobbannak, nature sebzést okozva 10 yardos körben a bombák körül, ezek hátra is lökik a játékosokat robbanáskor.
A kis bossok képességei:
- Elder Brightleaf: Lila, van egy Sunbeam-szerű effektje, amiből a tanknak ki kell húznia a kisbosst, különben gyorsan felgyógyul. Ezen kívül egy ’Solar Flare’ nevű varázslata is van, amelyik nature sebzést okoz a raidnek.
- Elder Stonebark: Zöld, három képessége van; ’Ground Tremor’, amely az egész raidnek fizikai sebzést okoz; ’Petrified Bark’, amely hasonlóan működik, mint a druida thorns-képessége, de a sámán lightning shield-jéhez hasonlóan töltésekkel rendelkezik; illetve a ’Fist of Stone’, amelyet használva egy buffot ad magára, ezzel egy ütéssel megölheti a tankot, ezért ilyenkor az off-tanknak át kell vennie, és kite-olnia.
- Elder Ironbranch: Sárga, két képessége van; ’Impale’, amely elég nagy sebzést okoz 5 másodpercen keresztül – ki kell healelni, illetve ’Iron Roots’, amellyel a random csapattagot kötöz le, ezeket a „gyökereket” célba kell venni, és le kell verni ahhoz, hogy a játékos szabadon mozoghasson, és ne sebződjön tovább.
Feya és a Kiss Bossok Hard módban:
Hard módban a kiss bossok megölése nélkül kell megtámadni Freya-t (természetesen a trash kitakarítása után), ilyenkor ezek az Elderek banishelik magukat, ugyanakkor Freya-nak bónuszokat adnak. Ezek pedig a következők:
- Elder Brightleaf - Essence of Elder Brightleaf: Freya és Add-jainak mágikus sebzését emeli 60%-kal, Freya ezen felül egy Solar Flare nevű képességet kap, amivel több raidtagot is képes sebezni.
- Elder Stonebark - Essence of Elder Stonebark: Freya fizikai sebzését növeli 75%-kal, ugyanakkor Freya megkapja a Ground Tremor képességet, amely 2 másodperc varázslási idő után 100yard távolságon belül nagy fizikai sebzést okoz, illetve minden varázslatot megszakít 8 másodpercig. Ha ez a képesség jön, minden varázslatot azonnal félbe kell szakítani.
- Elder Ironbranch - Essence of Elder Ironbranch: Freya Addjainak fizikai sebzését növeli 50%-kal, illetve Freya megkapja az Iron Roots képességet, amelyet random raidtagra varázsol, amelynek sebzése elég nagy, és a druida roots képességéhez hasonlóan tickel, ugyanakkor ezt az Iron Roots-t leverhető a célpontról, mint az Ice Tomb.
A Csata:
A Freya-harc két fázisból áll, az első fázisban véletlenszerűen egymás után rakott add-hullámok jönnek, amelyeknek leverése csökkentik az ’Attuned to Nature’ buffot. Freya minden percben hív egy újabb hullámot, ezért 60 másodperc alatt az aktuális add-hullámot meg kell ölni. Nagyon fontos, hogy a raid kijelölt tagjai azonnal verjék le a nagyjából 45 másodpercenként növekvő Gift of Eonar nevű fát, amelynek 65000 életereje van 25-fős módban (20000 10 fősben), mert ez minden addot 60%-ra healel (10-fősben 30%-ra). A fa 10 másodpercig nő, ezután gyógyít; ezalatt kell elpusztítani.
A második fázis egyszerűbb, ott kevesebb dologra kell már odafigyelni; a Nature Bomb a legnagyobb kihívás ott, aminek hatósugarából ki kell menekülni, de úgy, hogy a csapat egy irányba haladjon, és azonos irányban a bosst is ki kell húzni, amikor a bombák felrobbantak, vissza lehet térni az eredeti pozíciókba.
A raid ideális összeállítása:
10 fős verzióban: Freya-hoz (ha viszonylag gyengébb a gear), három healer kell: két group healer, illetve egy valaki, aki a tankot gyógyítja. A DPS között legyen legalább három olyan, aki nagy aoe-re képes (hunter, mage, wl). Két tank legyen a csapatban; egy aki AOE-tankolásra képes (paladin, DK), illetve egy boss-tank (Warrior, Druida – de ha 2 paladin vagy DK van, akkor az is jó).
25 fős verzióban: Legalább 5 healer kell; 3-4 grouphealer és 1-2 tankgyógyító. Fontos a nagyszámú távolsági DPS használata (a Gift of Eonar gyors megölésére), lehetőleg olyanok, akik jó AOE sebzést tudnak okozni. Legyen három tank, 2 AOE-OFFtank, és 1 BOSS-MAINtank.
Az első fázis:
Az első fázisban 60 másodpercenként 6 darab Add-hullámot idéz Freya, ezeket le kell verni olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet. Minden Hullám-Típushoz külön taktikát kell alkalmazni, amit alább olvashatsz:
- Első Hullámtípus: Detonating Lashereket idéz, 10et. Ezeknek 25 fős verzióban 234000 életereje van (10-esben kevesebb). Nem lehet őket tankolni, azért a raidnek össze kell futnia a main tank köré, és sok AOE-vel mindet kivégezni. Amint az egyikük meghal, kb 8000 AOE sebzést okoz maga körül egy kis területen belül. Minden Detonating Lasher megölése 2 stacket szed le Freya Attuned to Nature buffjából.
- Második Hullámtípus: Három elementált idéz Freya, nagyon fontos, hogy habár ezeknek különböző mennyiségű életerejük van, 12 másodpercen belül haljanak meg egymáshoz képest, különben feltámasztják egymást. Saját tapasztalatom szerint kb 10-10-10% életerőre érdemes levinni az addokat – külön-külön, majd egyszerre végezni velük, addig mindenfajta AOE sebzés tilos. Ez a három elementál a következő képességekkel rendelkezik:
Snaplasher: Minden sikeres, nem DOT-jellegű támadás után kap egy debuffot, amely a Snaplasher sebzését 10%-kal növeli, ugyanakkor 5%-kal csökkenti a mozgási sebességét. Ez a debuff 99-szer stackelődhet fel. A Snaplashert az Offtanknak tankolnia kell, és amint már nem képes tovább mozogni, minden tanknak és melee dpsnek azonnal el kell mennie a közeléből, és a dps-t abba kell hagyni. Ez 50x-es debuff stackelődés környékén következik be, ha a többi még nincs megfelelően hasonló életerőn, 4 másodperc után eltűnik a debuff. Ha a többi elementál már megfelelően le van sebezve, a melee és a tank menjen el a közelből, és a ranged dps darálja le. A Snaplasher tankolható, de mindenképpen lefordul a tankról, ha valaki megelőzi az agroban, ezért melee-gazdag raideken érdemes ezt a mobot utolsónak hagyni. Másik lehetőség az, ha egy ranged dps (hunter a legjobb erre), valamilyen lassító képességgel kite-olja a raid körül, amíg a többi el nem éri a 10%-ot, erre valamely DOT a legalkalmasabb.
Storm Lasher: Nature alapú varázslatokat használ, többek között chain lightningot (25 fősben 5 embert sebez, 10-esben 3-at). Minden varázslata megszakítható és a mob stunnolható.
Ancient Water Spirit: Időnként hullám-formává változik, és egy vonalban átrohan a raiden; ilyenkor minden útjába kerülő karaktert eltaszít. Tankolandó, érdemes elfordítani a raidtől.
Minden egyes elementál 10 stacket szed le az Attuned to Nature buffból, ha meghal. - Harmadik hullámtípus: Egy Ancient Conservator-t idéz Freya, amelynek 2,2 millió életereje van (25-fős verzióban), időnként használ egy Conservator’s Grip nevű képességet, amely minden silence-eli, és megszakítja az összes raid tagot. Időnként ’Healthy Mushroom’-ok nőnek a földből (ezek a szép piros kalapú gombák), amelyek alá futva immunissá teszi a varázshasználókat a silence ellen. A gombák néha eltűnnek, néha újak jelennek meg, a pozíciót váltani kell ilyenkor.Az Ancient Conservatory megölésével 25 stack tűnik el az Attuned toNature-ből.
A második fázis:
Freya sikeres jobb útra térítéséhez (Freya is egy keeper, így elég 1% életerőig leverni) fontos, hogy az első fázisban megidéződő összes mobot megöljük, és minimálisra csökkentsük a DPS karakterek veszteségét, mert a Touch of Eonar varázslat továbbra is gyógyítja Freya-t. Továbbá nagyon fontos, hogy a 6. hullám után szintén van 1 percünk elintézni az esetleg megmaradt összes Add-ot, ha ez nem sikerült, az Attuned to Nature buff megmarad Freya-n, ami nagy számban túlgyógyítja a DPS-ek által okozott sebzést.
A második fázisban használja Freya Nature Bomb-okat, amelyek közeléből el kell menekülni. Érdemes egyeztetni a menekülési útirányt (amerre kevesebb bomba van), és az egész raidnek arrafelé mozogni (tanknak is). Időnként ebben a fázisban is nőhet fa, amelyet a második fázisban leírtakhoz hasonlóan azonnal meg kell ölni. Mindezektől eltekintve egyszerű tank & spank harc.
Hard mód:
Ha a raid életben hagy 1-nél több kisbosst, kapcsolódik be a hard mód. A Boss képességei a 01.03 – pontban leírtak szerint változik, a taktika azonban az ott leírtakat belevéve nem változik nagyon a normál módról leírtaktól.
A raidnek természetesen összeszokottnak kell lennie, megfelelően nagy dps-t kell elérni (3000+), és ebben a hard módban a legfontosabb a fegyelem! Azonnal és ellentmondást nem tűrően kell engedelmeskedni a harcot vezető személynek, mert itt minden azon múlik, hogy az első fázisban hogyan halnak meg az Addok, ez a hard mód a healereket teszi próbára legjobban, szóval érdemes tapasztalt, jól gearelt gyógyítókat vinni. A raid összeállítása nem különbözik a normál módtól leírtaktól.
9. Hodir
Képességek
- Biting Cold: A képesség stackelődik a játékosokon, csak mozgásra esik le, a hatására egyre több frost damaget kap.
- Freeze: Minden környezetében tartozkodó játékost sebez (AoE) és lefagyasztja őket. Dispellezhető!
- Flash Freeze: Fehér rúnaköröket idéz, amelyekből első lépésben ki kell szaladni, vagy ellök messzire a leszakadó jég, aztán a keletkezett hókupacra felmászni, hogy ne fagyjunk be.
- Ice Shards: Kis rúnaköröket idéz, amibe jégszilánkok potyognak, a rúnakörben állókat eltaszítja és sebzi őket. Maga után hókupacot hagy.
- Frozen Blows: Hodir saját buffja, ami gyengíti a közelharci sebzését 70%-kal, de ad neki egy plusz frost alapú sebzést. Pluszban egy aoe sebzés effektet is kap! 10 fős: 31062 frost + 4000 frost/2 másodperc, 25 fős: 40000 frost + 4000 frost/2 másodperc
Hodir elötti trash
Háromféle mob-típussal találkozhatunk a Hodir előtti jégbarlangban:
- Champion of Hodir (?): ez egy óriás, 2 féle képességgel; egy bizonyos random területen frost-nova szerűen befagyasztja a játékosokat, illetve stomp, amely hátralöki a melee-rangeben álló karaktereket – elég magasra, sérülnek az illetők, amikor leesnek. Az ilyen jellegű ellenfélre a legjobb taktika az, ha a tank a pull után kihúzza az előző megtisztított szoba közepére, és a raid tagjai körbeállják, szépen elosztva magukat a szobában, de úgy, hogy véletlenül se húzzanak be partolt vagy kisebb „hóhalmok”ból yormungarokat. (Az aranyos, soksertéjű gyűrűsférgek közé tartozó lényeket nagy fagytűréssel, agresszív állkapoccsal és fehér szőrrel itt-ott a testükön.)
- Ice Elemental és Revenant – patrolok: 3 ilyenre kell számítani a barlangrendszerben, mindegyiket a következő képpen kell kiírtani: A revenantot ölje meg először a csapat, őt tartsa az egyik tank (bármely), a három elementalt pedig a másik (Lehetőleg paladin vagy DK, terület tankolással). Amikor a revenant meghalt, a melee dps-nek ügyelnie kell a 3 elemental közelében, mert néha jégesővel kedveskednek az őket zaklatóknak.
- Jormungar a hóhalmokból: Viszonylag kevés életerővel és sebzéssel rendelkező mobok, az egyetlen hátrányuk, hogy nem egyszerre ugrálnak ki a halmokból, így könnyen húzhat agrót az a balga dps, aki aoe-vel próbálkozik a csoport elején. Az ilyen halmokhoz paladin-tankot vagy DK-t érdemes használni, akik a megfelelő AOE-ket használva mindent tudják tankolni.
A csata
A kiindulási helyzet:
Amikor a kedves kalandor belép Hodir jégcsarnokába néhány jégbefagyott, baráti NPC-vel találja magát szemközt. Ezek a következők:
Egy Balance Druid, amely viszonylag nagy sebzéssel és az égből jövő csillagfény-nyalábokkal segíti a játékosokat. Ezek a fénynyalábok haste-ratinget adnak, gyorsítva a damage-osztást.
Pap: a befagyott játékosokat szabadítja ki dispell magic-kel, időnként healel is.
Mage: Sebzésével illetve kis tüzeivel segíti a karaktereket, amelyek mellett nem fagy be az ember Hodir flash freeze-jétől.
Sámán: Sebzésével, és critical chance növeléssel segíti a csapatot – storm cloud.
Maga a boss a kissé ellipszoid terem távolabbi nyújtópontjában áll.
A csapat ideális összeállítása:
Hodirhez elegendő egyetlen tankot felsorakoztatni, de nagyon fontos, hogy frost resistence felszerelést hordjon, természetesen úgy, hogy a kritikus sebzések elleni immunitás megmaradjon (540 defense rating). (A másik tank átkapcsolhat valami nem tankos talentfára)
Három healer kell (kezdő csapatnak), az egyik lehet paladin, aki csak a tank gyógyításával foglalkozzon, a másik lehet sámán vagy priest, chain heallel és circle of healinggel a csapat gyógyítására, illetve azon esetekben, amikor a boss a Frozen Blows buffal rendelkezik, a tank életben tartására. Harmadik gyógyítóként a legjobb a druida, az ő feladata csak a csapat gyógyítása.
A pull, a csapattagok elhelyezkedése, további taktikák
A Bossnak van pár perc (7?) enrage timere. Érdemes odafigyelni, megfigyelni először a képességeit, a mozgást, az NPCk és játékostársak kiszabadítását, és utána a dpsre koncentrálni, beletelhet pár próbálkozásba, mire minden klappol, de nem szabad elkeseredni, mert Hodir nehéz boss.
(!)Az első és legfontosabb szabály: A Biting Cold nevű képesség miatt minden csapattagnak mozognia kell! Ha a Biting Cold debuff 2x rajtad van, mindenképp ugorj, sétálj stb, mert elég csúnya sebzést szedhetsz össze miatta.
Akinek Storm Cloud buffja van, menjen ki a nagyobb tömegből (pl melee dps közül), és álljon 1-2 ranged dps karakter közé-köré.
(!) A tanknak a boss behúzása után gyorsan agrót kell építenie, különösen igaz ez a hard mode próbálkozásra (lásd lejjebb). Mindig arra kell odafigyelni (nemcsak a tanknak), hogy a kisebb rúnakörökből mozogjon ki (pár lépés oldalra pl), mert ha túl sokat bámészkodik az ember a mennyezetről Ice Shardok potyognak a fejére a kisebb rúnakörökön belül. Ez a képesség egyrészt megsebzi az illetőt, illetve ami a legrosszabb: hátrataszítja. Ha valakinek Biting Cold debuffja van, az nagyobb sebzést kap ettől a képességtől.
A boss néha használja a Freeze képességét, amely olyan, mint a varázslók frost novája, kissé nagyobb sebzéssel, de ami a veszélyesebb: nem tud az ember tőle mozogni, tehát biting cold debuffot kap, illetve nem tud mit tenni a Flash Freeze ellen, amit láss a következő bekezdésben.
(!) Hodir bizonyos időközönként elkezdi varázsolni (castolni) a Flash Freeze képességét, ezt az is fogja jelezni, hogy a teremben megjelennek nagyobb fehér rúnakörök. Itt nagyon oda kell figyelni arra, hogy ezekből a körökből az embernek ki kell állnia először; amikor Hodir a castolásban kb a félig ér, a plafonról Ice Shardok esnek ezekbe a nagyobb rúnakörökbe, amelyek – ha az ember benne áll – elrepítik elég messzire sebzés kíséretében. Namost, ha ezek az Ice Shardok leestek, a rúnakörökön belül kis hóhalmok keletkeznek, ezekre azonnal fel kell másznia a karaktereknek, különben hatni fog rájuk a Flash Freeze, amely egy Ice Blockba fagyasztja a szerencsétlenül járt játékost, DOT sebzést kap, amelyet növel a Biting Cold debuff (amit természetesen megkap, mert nem tud mozogni), illetve a boss Ice Shardot fog a legközelebbi lehetőségnél rávarázsolni, és az már halálos, ha be van fagyva az ember. Szerencsére ezekből az Ice Blockokból ki lehet szabadítani szerencsétlen bajtársunkat, csak a jég 40k életét kell leverni…Flash Freeze után a legtöbb NPC Ice Blockba fagy, azért ha volt olyan szerencsétlen csapattag, akit elkapott ez a képesség, a többiek őt (őket) szabadítsák ki előbb, a következők mindig az NPCk legyenek, mielőtt a dps újra a bossra koncentrál.
(!) Frozen Blow buffnál, amit általában a Flash Freeze után kap meg Hodir, érdemes mindenféle sebzés-csökkentő, parry-block-dodge növelő eszközt bevetni, mert még frost resistence felszerelésben is 15-20 ezres sebzéseket kap a tank, ha a boss eltalálja. Ha nem hord frost ressi cuccokat, a healerek bizony izzadni fognak, 40k körüli sebzésekre kell számítani.
A fentebb leírtak miatt a tanknak érdemes valahol ott tankolnia, ahol a boss a pull előtt állt (normál módban), a ranged dpsnek kb egy csoportban kéne állnia a terem közepén. A tankhealernek mindig a tankot kell követnie a mozgása közben, még a maradék két gyógyítónak a csapat többi tagjának a mozgását kell kísérnie. (De ez alap.)
A hard verzió
Hodir Hard módja az idő; ha a raid képes a bosst 3 percen belül megölnie, megkapja az achievementet.
Ennek 2 alapfeltétele van: A csapat legyen összeszokott, jól felszerelt, 3000dps (4000 körüli az ideális) fölötti sebzése legyen a dps karaktereknek. A másik pedig egy olyan tank, aki jó megfigyelő, gyorsan tud agrót felépíteni és megtartani, valamint precízen képes mozgatni a bosst.
A 3 percen belüli győzelemhez nagyon fontos, hogy a sámán NPC és a lézerbagoly NPC mindig elsőre szabaduljanak ki a Flash Freezeből, ők adják ugyanis a legfontosabb buffokat a raidnek.
A csapat elhelyezkedése és a boss kiting-ja:
A ranged dps-nek mindig valamely starlight-buffba kell állnia, így gyorsítva a sebzés – osztást.
A tank úgy húzza a bosst, hogy ő maga, illetve a melee dps szintén megkapja a starlight-buffot, de arra vigyázva, hogy a kisebb rúnakörökbe eső Ice Shardok ne sebezzék őt, illetve lehetőleg a melee dps-t sem; tehát ha az egyik starlight-nál megjelenik egy kisebb rúnakör, azonnal kihúzni a bosst, saját magát és a melee dps-t belőle, és rögtön másik starlightot keresni, és belesétálni.
Hard módban minden a tank ügyességén múlik, ugyanis a dpsnek nem szabad odafigyelnie az agróra, annyi sebzést kell kiosztania, amennyi belefér, megfelelő buff-helyekre mozogva.
10. Mimiron
Képességek
Képességek az első fázisban, Leviathan MKII:
- Proximity Mines: Az MKII hiányos 15 yard sugarú körbe taposóaknákat dob, amelyek fire alapú sebzést okoznak minden olyan játékosra, amely rájuk lép. Egy idő után maguktól felrobbannak, szintén sebzést okozva a nagyon közel álló karaktereknek. 25 fős: 20000 fire sebzés, ha aktiválják (rálépnek), 10 fős: 9000 fire sebzés, ha aktiválják (rálépnek)
- Napalm Shell: Azonnali fire sebzés, és ha az ember bennmarad a lángokban további tűz sebzés másodpercenként.
- Plasma Blast: 3 másodperces varázslási idő után 6 másodperc alatti tűz sebzés a tankra.
- Shock Blast: 5 másodperc varázslási idő után 15 yardon belüli nagy nature sebzés (azaz azonnali halál minden 15 yardon belül állóknak).
Képességek a második fázisban, VX-001 (Anti Personal Assault Cannon):
- Heat Wave: Azonnali fire sebzést kap minden játékos 80 yardon belül, ezen felül egy „Heat Wave” debuffot, amely további fire sebzést okoz másodpercenként, 8 másodperc hosszan.
- Rapid Brust: Minden játékos, aki a boss előtt áll ranged, fizikai sebzést kap.
- Rocket Strike: a Boss hátára csatolt rakétákból lő ki 1-et 10 fős, illetve 2-őt vörös rúnával jelölt területre. Ezek a rúnák 4 másodperc alatt jelölik a célterületet, ez alatt az idő alatt kell kifutni a karaktereknek onnan. 4 másodperc után érkezik a rakéta, amely azonnali halált okozó fire alapú sebzést okoz mindenkinek, aki a kijelölt területen belül tartózkodik.
- Spinning Up és P3Wx2 Laser Barrage: A VX-001 4 másodperces varázslási idő alatt feltölti a lézerágyút (Spinning Up), ez alatt a raidnek a Boss háta mögé kell futni. Ezt követően jön a P3Wx2 Laser Barrage, amely 80 yard távolságon belül a Boss előtt igen nagy arcane sebzést okoz, miközben a Boss lassan fordul az óra járásának megfelelő irányban, nagyon fontos itt is, hogy a raid mindig a háta mögé mozogjon.
Képességek a harmadik fázisban, Aerial Command Unit:
- Plasma Ball: A legnagyobb agróval rendelkező játékosra dobálja a varázslatot, fire alapú sebzést okozva neki.
Most pedig nézzük át, melyek a harmadik fázisban jelentkező Addok képességei:
Assault Bot:
Nagyon fontos addok a Bossfight szempontjából, ugyanis egy egy percig felhasználható tárgyat dobnak, a „Summon Magnetic Core” képességgel, amivel az azt felszedő játékos a földhöz tudja kötni az Aerial Command Unitot, így a melee dps is hozzáférhet.
- Magnetic Field: Dispellezhető varázslat, amelyet a robot az őt támadók közül a legnagyobb agrójúnak adja, ez mozgásképtelenné teszi a játékost, illetve 6 másodpercre 30%-kal megnöveli a célpontra ható sebzéseket.
Bomb Bot:
Ezeket az addokat érdemes lassítani valamely varázslattal, és az erre kijelölt dps darálja le gyorsan, mert célpontjukhoz érve felrobbannak.
- Explodes: Fire sebzést okoz a felrobbanó Bomb Bot 5 yardos körben, mindenkinek. Kijelölt ranged kihúzza és távolról megöli.
Trash Bot:
Egyszerű fizikai sebzéssel bíró robot, amelyeket AOE varázslatokkal gyorsan kezelni lehet. Érdemes őket tankoltatni, mert nagy számban veszélyesek a dpsre és healre.
Képességek a negyedik fázisban, ahol mind a három fent felsorolt rész együtt, egységben van:
A képességek leírását lásd feljebb!
- Proximity Mines
- Shock Blast
- Hand Pulse: A Heat Wave-et leváltó varázslat, 50000 yard távolságon belül okoz fire alapú sebzést.
- Rocket Strike
- Spinning Up és P3Wx2 Laser Barrage
- Plasma Ball
Bónusz képességek Hard módban:
Új képességeket kap Mimiron a különböző fázisokban, ezeket szintén használja az utolsó fázisban.
Nagyon fontos, hogy 30 másodpercenként 3 tűzfolt jelenik meg véletlenszerű játékoson, amely 10000 fire sebzés/másodpercet okoz mindaddig, amég a játékos kiáll belőle. Mivel random játékosra jön a tűz, és viszonylag gyorsan, valamint az előző mindig megmarad, lassan továbbkúszva a legközelebbi játékos felé, ezért érdemes a raidnek egy kupacban állnia, együtt lassan kimozogni, illetve így együtt kapja meg a raid a Frost Bomb képességet, amely kioltja a tüzeket, így nem fogy ki a csapat a helyből. A tüzek megjelenése minden fázis alatt folytatódik, még a fázisok között is.
- Leviathan MKII; Flame Supressant: Egyszer az első fázis során a boss minden meglévő tüzet elolt, de a raid varázslási sebességét 50%-kal csökkenti 8 másodpercig. Divine Shield és Ice Block használatára leesik a debuff.
- VX-001 Anti Personal Assult Cannon; Frost Bomb: Körülbelül 45 másodpercenként kék bombát dob a teremben véletlen szerű helyere, játékos mellé, amely 10 másodperc után felrobban, és 50000 frost sebzést okoz mindenkire 30 yardon belül, valamint eloltja az esetleges területen belül eső tüzeket. Ezért érdemes a raidet együtt tartani, tűz mellé állni, és idejében, meghatározott irányban a Frost Bomb hatásköréből kimozogni.
- A harmadik fázisban, az Aerial Command Unit új addot tud hívni, ez az Emergency Fire Bot Van eg yDeafening Siren képessége, amely 10 yardon belül mindenkit silence-el. Ez egy aura. A robotok a teremben meglévő tüzes területeket keresik, amelyeket egy vízsugárral el is oltanak, de ha a játékos nem vigyáz, és a sugárba (cone) áll, 20000 frost sebzést szenved el. Ezek a robotok gyorsan spawnolnak, és az ezzel megbízott ranged dps-nek kell leverni őket – kevés életerejük van.
A Csata:
A Mimiron harc összesen négy fázisból áll, 10 fős verzióban 15 perces enrage timerrel.
A Raid ideális összeállítása:
Mind 10, mind 25 fős verzióban fontos, hogy olyan maintank legyen a raidben, aki jól bírja a Plasma Blast varázslat sebzéseit. Erre ideális egy DK (az anti-magic shell miatt), vagy egy Warrior (shield wall), illetve egy maci druida (az igen sok életerő). A lehető legrosszabb erre a feladatra a tankpaladin, aki viszont a harmadik fázis add-tankolására, illetve negyedik fázis-agrótartásra jó választás.
Mivel a Mimiron harc elsődlegesen jó healer-kérdése, ezért a gyógyítók kiválasztása erre a feladatra nagy körültekintést igényel. Legyen direkt tank-healer a csapatban (10es verzióban 1 healpaladin vagy pap – 25 ös verzióban 2 vagy 3), valamint olyan gyógyítók, akik a csapat gyógyításában jók: pap, druida (és ha nagyon muszáj, sámán, de a sámán a legrosszabb választás ebben az esetben).
A Harmadik fázishoz legyen a raidben 1-2 olyan warlock, vagy mage, akinek elég sok élete van az Aerial Command Unit tankolásához, a legjobb, ha ez a karakter pvp gearben van.
Az első fázis:
A main tank vegye fel a Bosst ott, a terem közepén,és lehetőleg tartsa is ott, a healerek és a ranged dps max range-ben álljanak a boss körül, úgy hogy minden 2-3 dps közelében legyen 1 healer legalább, 10-15 yardra egymástól. A melee dps állja körül a bosst, úgy hogy előtte ne álljon senki, csak a main tank.
Nagyon fontos dolog az első fázis folyamán az, hogy ha jön a Shock Blast (elkezdi castolni), minden melee dps és tank az aknák körén kívülre fusson, többen taposóaknára futhatnak (ezzel ne nagyon törődjön az illető), a healerek pedig azt az embert gyógyítsák meg. A Shock Blast után az agro nem rezetelődik, a boss – jó esetben – a tankot követni fogja, ilyenkor pozícionálja újra középre.
A Napalm Shellt általában a ranged dps-re dobja Mimiron, ami egy tüzes területet okoz, amiből azonnal ki kell mozogni mindenkinek, akit érint, illetve a közelben lévő gyógyítóknak az áldozatokat ki kell healelnie.
Amikor a Plazma Blast jön, azonnal a lehető legtöbb healernek a tankra kell állnia, és gyógyítania, a varázslat nem megszakítható, kár is vele próbálkozni, trinketek, cd-k kihasználása fontos.
A második fázis:
Amikor a Leviathan MKII-t leveri a raid, rövid szünet következik, amíg VX-001 aktiválódik a terem közepén. A VX-001 nem tankolható, véletlenszerűen lövöldözik a raidre. A Boss-harc egyik leggyógyítóbb – specifikus fázisa. Nagyon fontos most a csapatot healelők tehetsége, pont ezért healer+2-3 dps felállásban max range-től melee range-ig.
Ebben a fázisban két képességre kell figyelni:
Ha Rocket Strike jön, akkor a vörös rúna által megjelölt területről ki kell mozdulni, épp csak annyira, hogy a határain kívül +1-2 yard legyen, így biztosan nem kap a játékos sebzést. Ez bárhol megtörténhet; ranged dps-ek között, illetve melee range-ben is.
A Heat Wave-et mindenki megkapja a range-en belül (márpedig aki dps-elni akar, az megkapja), erre tartjuk a csapat-healereket. Sok dolguk lesz.
A Spinning Up jön, amit a legtöbb Boss-Mod kijelez, illetve, akinek nincs, maga a WoW is, azonnal fusson a Boss háta mögé, majd a Laser Barrage közben is mindig a VX-001 háta mögött kell lenni, ilyenkor ugyanis fordul a tengelye körül.
A harmadik fázis:
Miután a VX-001-t leverte a raid, egy újabb szünet után az Aerial Command Unit aktiválódik, akire a lehető legjobb idő alatt elegendő agrót adjon a tankolásával megbízott mage vagy warlock. Legyen rövid rátankolási idő is. A többi ranged dps mindig a bosst darálja. A korábbi tank-healerek ezt a bizonyos ranged dps-tankot healeljék a továbbiakban.
Nagyon fontos még a raid elhelyezkedése; a padlón látható 4 irányba futó vonalak között, az egyik negyedbe helyezkedjen el a csapat, úgy, hogy az egyik oldalon, a legközelebbi vonalnál álljon a dps-tank, a melee dps és a melee tank pedig a többiek előtt. A raid elhelyezkedését ebben a fázisban még az első fázis előtt beszéljék meg a játékosok.
Szintén még a teljes Boss-harc előtt jelöljenek ki a játékosok olyan dps-t, akik a Bomb Bot-okkal foglalkoznak, ha jönnek. Ha ez melee dps, akkor a healereknek lesz egy kis dolguk, ha csak ranged dps, akkor kevés lesz a sebzés az Aerial Command Unitra. Az optimális, ha mindkét dps-típusból egyenlően válogat a raid.
A melee tank(ok) az Assault Bot-okat mindenképp tartsák, illetve még a Trash Bot-okat is, lehetőség szerint. A melee dps elsősorban az Assault Bot-okra koncentráljon, darálják le őket. Ha meghal az egyik Assault Bot, azonnal lootolja valaki (ezt az embert szintén az elején nem árt kijelölni). Ez a valaki használja a tárgyat, és kösse le az Aerial Command Unitot, így a melee dps is hozzá fog férni. Ha a Boss a talajhoz van rögzítve a Bomb Botos táraságon kívül (leszámítva ha nincs Bomb Bot), mindenki azonnal darálja az Aerial Command Unitot.
Ha az Aerial Command Unitot leverte a raid, a fennálló rövid szünetet a maradék addok elpuszítására, illetve a helyes pozíció felvételére használja.
A negyedik fázis:
A negyedik fázisban az előző három fázisból ismert különböző Boss-részek összeállnak, mindegyik 50%-os életerővel. Nagyon fontos, hogy a különböző részek külön-külön targetelhetők, és ezeket lehetőleg egyszerre kell leverni. A ranged dps 2/3-a (25 fős verzióban), sebezze az Aerial Command Unit-részt, másik 1/3-a pedig a középső VX-001 részt a melee dps 1/3-ával. Az alsó, MKII-t csak melee-k sebezzék. A legkevesebb életereje az Aerial Command Unitnak van, ha kell legyen dps-stop. Ha az egyik rész meghalt, 10 másodperc idő van arra, hogy a többi rész is meghaljon, különben auto repair jön, amely 30%-ra gyógyít vissza minden alkotórészt.
Tankolásról:
A harmadik fázisban kijelült wl/mage tankolja az Aerial Command Unitot, a tank healerek felével, 15 yardon kívülről.
A melee tank pedig ugyanúgy tartsa a legalsó részt, az MKII-t, mint az első fázisban.
Ebben a fázisban nagyon sok mindenre oda kell figyelni, szóval ne csodálkozzon a kedves olvasó, ha elsőre nem sikerül.
A raid először is az első fázishoz hasonlóan helyezkedjen el. Figyeljen a Rocket Strike-okra, a második fázisban leírtakhoz hasonlóan, illetve a melee dps a Shock Blastra – lásd az első fázist. Továbbá a legfontosabb a Spinning Up és P3Wx2 Laser Barrage – párosra való odafigyelés,ugyanúgy mint az első fázisban, ha Spinning Up jön, azonnal a Boss háta mögé kell futni, figyelve az aknákra, ebben az esetben az alsó részt tankoló melee-tanknak is a VX-001 háta mögé kell rejtőznie (az se baj, ha már rögtön a negyedik fázis elején VX-001 mögé áll),a Boss követni fogja. P3Wx2 Laser Barrage után általában Shock Blast jön, ha mindezeknek vége, érdemes visszahelyezkedni a megfelelő előző pozíciókra (de anélkül is menni fog a Boss).
Hard Mode:
A Hard Mode a Firefighter nevet viseli, lásd feljebb, a képességeknél, hogy miért. A Nagy Piros Gomb megnyomásával aktiválódik ez a mód. Minden Mob, illetve Boss 30%-kal több sebzéssel és életerővel bír, illetve Mimiron járművei is új képességeket kapnak, lásd feljebb, 02.05. rész.
Nagyon fontos, hogy a csapatnak összeszokottnak kell lenni, mindent az elején alaposan megbeszélni, illetve a raid NE vágjon bele a hard mode-ba, ha bárki is meghal a Laser Barage, Shock Blast, Rocket Srike vagy taposó aknák miatt.
A Boss a Nagy Piros Gomb megnyomása után aktiválódik, elkezdődik az első fázis. Új enrage timer jön, ez pedig 10 perc.
Minden fázisban, mint ahogy a 02.05 részben olvasható, 30 másodpercenként 3 tűzfolt jelenik meg, amelyeket el kell oltatni Frost Bombokkal, illetve Fire Emergency Botokkal. A Botokat addig nem szabad megölni, amíg 1 tűzfoltot nem semmisítettek meg, illetve lehet hagyni őket, ha nem veszélyeztetik a raidet.
A Hard mód fő nehézsége az, hogy a lassan kúszó tüzeket kontrollálni kell; mindig ezek mellé álljon a raid együtt úgy, hogy ne kapjon sebzést, mozogjon együtt a csapat, akkor is ha Frost Bomb jön. Ha a raid ezt nem tudja kezelni, a 3. fázis végére a terem majdnem egésze tűz alatt lesz, ami halállal egyenlő.
11. Thorim
Képességek
Thorim képességei:
Második, Aréna fázisban:
- Charge Orb: Thorim elektromos erővel látja el egyik villámgömbjét az aréna egyik sarkában, amely minden másodpercben villámsokkot okoz 35 yard távolságon belül állóknak.
- Sheath of Lightning: Villámburkot tesz a célpontra, 99%-kal csökkentve a sebzést, amely a célpontot éri.
- Stormhammer: Egy „viharkalapácsot” dob a célpontra, 2 másodpercre elszédítve az áldozatot, minden további ellenfélnek a célszemély körül „Deafening Thunder” effektet okozva, amely megnöveli a varázslási sebességet, illetve sebzést okoz.
- Summon Lightning Orb: Túltöltött villámgömböt idéz, elpusztítva mindent, amely az útjába kerül. Ezt a képességet Thorim csak akkor használja, ha senki sem éri el őt 5 percen belül a folyosós szakaszon át, vagy senki nem tartózkodik az arénában, a boss alatt.
A Harmadik, közvetlen boss-harc fázisban:
- Chain Lightning: Villám sebzést okoz az egyik ellenfélre, amely sebzés minden esetleges következő ellenfélre való ugrásnál 50%-kal nő. (A sámán Chain Lightningjához hasonló, csak ott a sebzés minden átugrásnál csökken.)
- Lightning Charge: Amikor Thorim ezt a képességét használja, elektromos energiát vesz fel pár másodperc alatt az arénában álló valamely elektromos oszlopról. Aki az elektromos töltés-kúp útjába áll, igen nagy sebzést szenved el. A boss ezen képesség miatt buffot kap, amely stackelődik megnövelve a közelharci sebzést és sebességet 15%-kal, illetve a boss által okozott természeti mágia sebzést 10%-kal.
- Unbalancing Strike: 200%-os azonnali melee sebzést okoz a célpontnak, ugyanakkor a célpont egy debuff-ot ad, amely a defense rating-et 200-zal csökkenti. Amint egy Tank megkapja ezt a debuff-ot, a másik tanknak azonnal át kell vennie tőle a bosst (taunt)
Hard módban, Sif képességei:
- Frost Bolt Volley: Azonnali fagy-sebzést okoz minden csapattagnak, 4 másodpercre lelassítva őket.
- Frost Nova: 8 yard területen Sif körül fagy-sebzést okozva minden ellenséget befagyaszt, 2.5 másodperces casting time-mal.
- Frostbolt: Sebzés.
- Blizzard: Hasonlóan Aranhoz, az aréna szélére varázsolja, így az aréna közepe biztonságos a csapattagoknak. Ha valaki a Blizzardba kerül, lelassítja őt.
Folyosó Mobok:
Runic Colossus (10fős: 134810 életerő; 25 fős: 808860 életerő)
- Charge: Rárohan a célpontra hátralökve azt
- Runic Barrier: Egy rúnapajzs veszi körbe a mobot, amely 50%-kal csökkenti a sebzést, ezen felül arcane sebzést okoz a körülötte állóknak.
- Smash: 10 yard távolságban minden előtte lévő játékosnak fizikai sebzést okoz.4
Ancient Rune Giant (10 fős: 202215 életerő; 25 fős: 808860 életerő)
- Rune Detonation: Mozgásképtelenné teszi a célpontot, ami 4 másodperc múlva felrobban, tűz sebzést okozva a játékosnak, illetve a körülötte állóknak.
- Runic Fortification: Erősíti a körülötte álló mobokat, sebzésüket 50%-kal, életerejüket 100%-kal, támadási és varázslási sebességüket 50%-kal növelve.
- Stomp: Fizikai sebzést okoz a játékosoknak bizonyos körben a mob körül, hátralökve a célpontokat.
Aréna Mobok:
Dark Rune Warbringer (10 fős: 33702 életerő; 25 fős: 190000 életerő)
- Aura of Celerity: 20%-kal növeli a körülötte lévő mobok melee és varázslási sebességét.
- Rune Strike: A melee sebzéshez ad 1000 természeti (nature) sebzést
Dark Rune Evoker (10 fős: 33702 életerő; 25 fős: 162000 életerő)
- Runic Lightning: 45 yard távolságban, 1.5 másodperc varázslási sebességgel villámmal súlyt egy játékost, természeti (nature) sebzést okozva neki.
- Runic Mending: 40 yard távolságban, 2 másodperces varázslási sebességgel gyógyítja a szövetséges mobokat 18500-21500-zal, illetve ad egy buffot, amely további 6000 életerő/másodperccel gyógyítja tovább ugyanazt a célpontot. Ez a buff 15 másodpercig tart.
- Runic Shield: 30 yard távolságban, fél másodperces varázslási sebességgel egy rúnás pajzzsal veszi körbe a varázslat végrehajtóját, amely 120000 mágikus sebzést nyel el, illetve 50%-kal csökkenti a mobot ért fizikai sebzést. 1 percig tart, 6 másodperc cooldown.
Dark Rune Champion (10 fős: 53924 életerő; 25 fős: 296582 életerő)
- Charge: Rárohan egy játékosra, normál melee sebzést + 75-öt okozva neki, ezen felül elszédíti a karaktert 2 másodpercre.
- Mortal Strike: 250%-os melee sebzést okoz a célpontnak, debuffot adva a célpontnak, amely 5 másodpercre 50%-kal csökkenti a célpontra ható gyógyító varázslatok hatékonyságát.
- Whirlwind: A harcos whirlwindje tulajdonképpen; minden bizonyos körben álló játékost sebez a fegyver sebzése +100-zal.
Dark Rune Commoner (10 fős: 8820 életerő; 25 fős: 25200 életerő)
- Low Blow: Övön aluli ütés a játékosra, fizikai sebzést és egy debuffot okozva, amely 3%-kal csökkenti a célpont sebzését 20 másodpercig.
- Pummel: Ökölcsapás, amely 15 fizikai sebzést okoz a játékosnak, valamint megszakít bármely folyamatban lévő varázslatot.
A Thorim előtti trash:
Két különböző egységből álló őrjárat, amelynek egyik tagja egy természeti (nature) sebzést növelő debuffot ad, és mivel villám-enchantolt baltával hadakozik, ezért a fizikai ütéseken felül természeti sebzés bónuszt is kap. A másik mob egy olyan debuffot ad a tankra, amely csökkenti az armorját, hasonlóan a warrior kaszthoz.
A taktika ellenük meglepően egyszerű: az egyik tank felveszi az egyik, a másik a másik tagját az őrjáratnak, egymás mellé pozícionálják őket, és amikor 7re stackelődött valamelyikük debuffja, átveszik egymás mobját. A csapatnak érdemes a villámlóbaltájút először megölnie.
A Csata:
Három fázisból áll a boss elleni küzdelem, mindegyik külön taktikával, összehasonlítva a többi watcherrel talán Thorim a legkönnyebb fight az összes közül.
A raid ideális összeállítása:
Az általam leírtak a tapasztalataim alapján jól működtek, természetesen érdemes átgondolni, átrágni a csapatösszeállítást – kérdést a taktika elolvasása után még néhányszor, hátha jobb ötlet adódik. Illetve itt jegyezném meg, hogy ha a raid hard módot akar, akkor a csapat összeállítás enyhén módosul, lásd lejjebb, a megfelelő részt.
Tíz fős csapatösszeállítás
- 2 tank: Az általam leírt és sokszor bevált taktikához az egyik tank bármilyen lehet (warrior vagy DK ideális), a másik pedig legyen paladin vagy egy másik DK aoe tankoláshoz.
- 3 healer: Egy tankhealer legyen köztük mindenképp, erre a feladatra pap vagy paladin a legalkamasabb. Legyen köztük egy druida vagy másik pap a raid gyógyítására. A harmadik healer tulajdonképpen bármelyik lehet pap, druida illetve sámán közül.
- 5 dps: Egyetlen kikötés van a dps-ekkel kapcsolatban, legyen köztük legalább egy mage (vagy olyan, aki megfelelően cc-zik), illetve ezen felül 1 olyan, aki megfelelően nagy aoe sebzést bír osztani (warlock vagy mage).
Huszonöt fős csapatösszeállítás:
- 2 vagy 3 tank: lásd feljebb, hasonlóan a 10 fős összeállításhoz. Mindenképp három tank kell akkor, ha a raidnek nincsenek jó cuccai, de leginkább akkor, ha minden tank kicsit alulgearelt (Értem ez alatt azt, hogy főleg T7 szintű vagy attól rosszabb gearje van többségben).
- 5 vagy 6 healer: Közülük legyen 2 db tank-healer mindenképp (pl paladin), a többi hasonlóan az előzőhöz.
- 18 vagy 17 dps: Itt szintén az a megkötés, hogy legyen a dpsek között crowd controlos (mage), jó aoe-ző karakter (legalább 4), 25 fős összeállításban egy lézerbagoly és egy elementál sámán is ideális a raidbe.
A kiindulási helyzet:
Thorimnál nagyon lényeges az, hogy az egész raid álljon meg Thorim arénájának bejáratánál, és onnan szemlélje meg a helyzetet, mert könnyű behúzni az arénában álló mobokat. Ez egy másik okból is igen fontos, ugyanis a második fázishoz két részre kell osztani a raidet; a kisebbik rész fog a Thorim felé vezető folyosón menni, a nagyobbik pedig marad az arénában. A megfelelő csapatelosztást a megfelelő helyen, lejjebb találod.
Az első és legfeltűnőbb az, hogy az ellenséges frakció 5 tagja küzd egy nagy jormungarral, hatukat pedig Thorim egyik szolgája gyógyítja. Felettük, az arénában, a bejárattal szemben áll Thorim Siffel, a feleségével. A padsorokban további ellenfelek ülnek körben.
Amint a raid belép az arénába, megkezdődik az első fázis (mint említettem, az arénában álló 7 ellenfelet nagyon könnyű bodypullozni).
Az első fázis; Aréna:
Mielőtt megkezdődik a fázis érdemes bejelölgetni az arénás ellenfelek megölési sorrendjét, amely a következő legyen:
- Első célpont: A healer; a legtávolabb áll a raidtől, Thorim alatt, egy steel-dwarf.
- Második célpont: A jormungar; lehetőleg egyedül a férget tankolja az egyik tank, a csapattól pedig a felvétel után el kell fordítania a raidtől, mert ronda dolgokat köpköd…
- Harmadik célpont: Legyen a jormungart tankoló allis/hordás tiszt. Vele vigyázni kell, mert időnként whirlwindel… (melee ne legyen a közelében, amikor ezt teszi).
- Végül a maradék három mobot aoe-val gyorsan, egyszerre megölni.
Első fázis elindítása:
- 10 fősben: A paladin tank kezdjen, és vegyen fel minden mobot a férgen kívül. Ehhez a tippem a következő: fusson a 3 ranged mobhoz, consecration, a pajzsot dobja rá a healerre, illetve tauntolja magára a tisztet. A másik tank taunttal vagy sebzéssel vegye fel a férget, és azonnal fordítsa el a raidtől.
- 25 fősben: Ha két tank van, ugyanúgy kell eljárni, mint a 10 fős verzióban, viszont, ha három kicsit más a helyzet (és így könnyebb), a hordás/allis tisztet vegye föl a harmadik tank.
Amint az arénás ellenfelek meghaltak jön a második fázis.
A második fázis, Aréna és Folyosó:
Az aréna-fázis után a csapatnak kétfelé kell válnia; az egyik – nagyobbik rész – marad az arénában, és kitart, amíg a másik – kisebbik rész – eléri Thorimot. Ebben a részben nagyon fontos az idő! 10 fős verzióban 5 perc, 25 fős verzióban 10 perc alatt kell a folyosós osztagnak elérnie Thorimot, különben enrage-el, és azonnal kinyírja a raidet.
Hard mód aktiválásához 10 fős verzióban 2 perc 46 másodperc alatt kell elérnie a folyosós osztagnak a Bosst, 25 fősben ugyanez 6 perc 15 másodperc.
A Folyosó-Osztag összeállítása:
Csak a folyosó-csapatot írom le, a többi értelem szerűen maradjon az arénában.
- 10 fős verzióban: 1 tank – a nem aoe-tank: harcos, druida, vagy DK (ha a másik tank egy paladin vagy DK).
A tank-gyógyító legyen (paladin vagy pap, lásd feljebb).
1-2 dps: közülük legyen az egyik jó aoe-s.
- 25 fős verzióban: 1 tank (lásd 10 fősben, de ha a harmadik tank jól gearelt aoe tank, érdemes ide 2őt hozni).
2 healer: az egyik tank-gyógyító a másik druida vagy sámán legyen,
4-7 dps: Függ a geartől, illetve a csapat szándékaitól; hard vagy nem hard mód stb. Ide osszák be lehetőség szerint a lézerbaglyot, ha van a csapatban. Fontos továbbá, hogy legyen legalább 1 cc illetve 2 aoe-ző dps az osztagban.
Második fázis; Aréna:
Ettől a ponttól csak zárójelben fogok arra utalni, hogyha a taktika más 25 fős verzióban. Alapvetően ugyanúgy kell tenni mindent mindkét felállásban.
Amint vége az első fázisnak, a Folyosós csapatrész mindenképp azonnal fusson az aréna bal oldalán látható lépcsőhöz, és valaki használja a kart, amely kinyitja a kaput. Amint a kapu kinyílt, a Folyosó-osztag menjen be a folyosóba, ezután a kapu bezárul. Hogy mi történik a Folyosóban, kérlek menj a következő részhez.
Az Arénás csapatnak eközben két taktika közül kell választania, az első taktika kicsit könnyebb, a második kicsit nehezebb, mindkét esetben a tanknak (illetve 25 fősben tankoknak) óriási felelőssége van. A könnyebb taktikával a harmadik fázisba érve nehezebb a raidet pozícionálni.
A könnyebb taktika:
Ebben a verzióban a legjobb tank a Paladin, ugyanis a lépcső tetejét pont be lehet teríteni egy consecrationnel, amit folyamatosan tartson cooldownon.
Az arénás csapatrész menjen a lépcsőre, amelyik a Folyosóra vezet. A tank álljon meg a lépcső tetején, úgy, hogy a healerek még rálássanak – ebben a taktikában ez az egyik buktató. A leglényegesebb dolog az, hogy a tank elsősorban a Dark Rune Championokat tartsa, másod- sorban minden egyéb elit mobot. A nem eliteket azonnal szénné kell aoezni, Runic Shieldeket le kell szedni a mobokról (vagy el kell lopni). A taktikában az az előny, hogy a tanknak mindig csak egy irányba kell figyelnie, illetve Thorim Stormhammer-képessége elől nem kell elfutni, egyrészt mert eléggé sűrűn áll a csapat a sikeres AE healhez, másrészt pedig azt legtöbbször a tank kapja, ugyanis ő az, akire Thorim rálát.
Hátránya az, hogy az aoe-ző dpsnek olyan pozíciót kell találnia, ahonnan Blizzarddal illetve Rain of Fire-rel a lehető legtöbb kárt tud okozni, de más aoe-t nem érdemes használni, mert ha véletlenül egy Dark Rune Championt beagrózik a kedves mage vagy lock, akkor az az összetömörült csapatnak igencsak fáj.
A nehezebb taktika:
Ebben a verzióban is a legjobb megoldás tankra a Paladin, de a DK-k is megfelelőek, ha nincs Paladin.
Az csapatrésznek az aréna közepén kell elhelyezkednie úgy, hogy a csapathealer (dudu) legyen a dpsek között, a másik (aki főleg a tankot gyógyítja) pedig álljon az aréna középpontjától északkeletre, Thorim alatt, de healrangeben. Ez azért fontos, hogy őt ne érje a Stormhammer.
Ebben az esetben aki Stormhammert kap, fusson ki a csapatból valamelyik irányban.
A tank, ha paladin, ha DK az aoe varázslatot tegye mindig az őt gyógyító játékos köré, így az esetek többségében meg lehet óvni a healert az agrótól. A tanknak tulajdonképpen más dolga nincs, mint a dps csoport körül rohangálnia, az eliteket összeszedni, illetve a különálló healerről minden mobot lekaparni. Nagyon fontos, hogy a Dark Rune Championokat a dps-csoporton kívül tankolja lehetőség szerint a whirlwind miatt.
Második fázis; Folyosó:
A folyosós rész tulajdonképpen a játékosok észlelőképességét teszteli. Nem nehéz feladat végigverekedni az embernek magát ezen a szakaszon. A Folyosón mob-csoportok állnak, amiket a tanknak (tankoknak adott esetben, 25 fősben) fel kell vennie, egyet-kettőt cc-zni. Fontos odafigyelni arra, hogy a Folyosó felépítése rövid, néhány mobos lépcső- , 2 nagyobb terem, illetve 2 kisebb terem-szakaszokból áll. A kisebb termekből a nagyobbak felé néz mindig egy nehezebb ellenfél, amiknek egyik vagy másik karjából tűz- illetve villám gömbök jönnek, ha ezeknek az útjába áll valaki, akkor szép sebzést kap. Ezeknek a bizonyos gömböknek az útjából ki kell állni, hasonlóan Utgarde Pinnacle utolsó előtti bossának sárkányos fázisában a sárkány lehelletének útjából… Amikor a csapat Thorimhoz ér, a dpsek azonnal ugráljanak le, a tank vegye fel Thorimot, és fordítsa el a raidtől (chain lightning miatt), közben a csapat darálja le a maradék aréna-mobokat. Itt kezdődik a harmadik fázis.
Harmadik fázis; Boss harc:
Normál módban a Bosst az aréna közepére kell húzni úgy, hogy a raid álljon a boss egyik oldalán, a lehető legnagyobb távolságban, annak a háromszögnek a közepén, amelynek csúcspontjait a Boss, illetve a lépcső két oldalán lévő Villám-Gömbök adnak. Ez azért fontos, mert ezekből a Villám-Gömbökből ered Thorim Lightning Charge varázslata, és ahogy a képességek részben írtam, a villám-töltetekbe állni nem egészséges…Ezektől a villám-gömböktől, ha jönnek óvakodni kell, ki kell állni a forrás Villám-gömb és a villám-töltetek vonala által adott 30-30 fokos szögből (a villám töltetek mindkét oldalára vonatkoztatva). A villám-töltetek adják a gömbök illetve Boss csúcspontokat összekötő oldalakat háromszögünkben.
A melee dps mindig a Boss háta mögé helyezkedjen.
Amikor az utolsó aréna-mob is elhullott, a második tanknak el kell foglalnia a helyét a boss mögött, így nem kap chain lightningot, illetve azonnal át tudja venni a Bosst, ha az első tank Unbalancing Strike debuffot kapott. Ha át kellett vennie a Bosst az első tanktól, akkor a melee dps-nek azonnal helyet kell váltania, és a Boss háta mögé helyezkednie (tehát mindenki el a második tanktól, az első tankhoz…)
A healerek értelem szerűen a dpsek között, illetve előtt, de nem közvetlenül a tankok és a bossnál foglaljanak helyet.
Amikor a pozíció összeállt, mindenki a helyén van, érdemes bevetni a Bloodlust/Heroism-ot, minden trinketet stb, és olyan gyorsan ledarálni a Bosst, ahogy lehetséges, hogy a lehető legkevesebb Lightning Charge-ot kapja.
Folyatatódik a következő oldalon : Lapozz!