Ulduar/2
Ulduar
2. oldal
12. General Vezax
Leírá
General Vezax Ulduar utolsó elötti bossa. Ő Yogg-Saron börtönének az őrzője. Ehhez a fighthoz jól-gearelt játékosokra van szükség. A boss elég nagyokat üt, ami azt jelenti, hogy még egy jól-gearelt tankot is két ütéssel összecsuk, ha nincs rendesen kihealelve. Ez egy hosszú és egyhangú fight, amiben két dologra kell figyelni: Vezaxra és az addokra.
Képességek:
25 fős: 30 millió HP, Melee ütés: 20,000-35,000
10 fős: 7 millió HP, Melee ütés: 15,000-25,000
Vezax Taunt immunis!
Aura of Despair: A bossnak ez a képessége az egész fight alatt súlytja a raidet. A játékosok mana regenerálódása megszűnik, a legtöbb manát vissza töltő képességgel együtt. Ugyanakkor néhány képesség (Judgements of the Wise, Spiritual Attunement, Shamanistic Rage, Hymn of Hope, Aspect of the Viper) működik, de csak csökkentett szinten.
Mark of the Faceless: Ezt a debuffot Vezax egy olyan random játékosra rakja fel, aki tőle 15 yardon kívül áll. Minden játékos, aki a debuffot kapott társától 10 yardon belül áll sebződik és a bosst healeli. Tickenként 5000 HP-t sebez és 100,000 Hp-t tölt a bosson. A debuff, ami 10 secig van fenn a játékoson rá nincs semmilyen hatással.
Searing Flames: 14,000-16,000-t sebez a raid minden tagján és csökkenti az armort 75%-kal. Ezt a képességét a boss 2 másodpercig castolja 5-10 secencént. Meg lehet szakítani és meg is kell! Ha esetleg nem sikerül megszakítani, a boss valószínűleg a következő ütésével megöli a tankot.
Surge of Darkness: Ezzel a képességgel a boss egy buffot tesz magára, ami megnöveli a sebzését 100%-kal, de csökkenti a mozgási sebességét 55%-kal. 3 sec alatt castolja magára ezt a képességet. Ahhoz, hogy ne ölje meg a boss a tankot mikozben fel van buffolva több stratégiát is lehet alkalmazni. Az egyik, hogy a tank kite-olja a bosst 10 másodpercig, amíg a buff tart. A másik lehetőség, hogy a tank a saját vagy mások életmentő képességeit használva életben marad. Ilyenek a sebzést csökkentő tank CDk, a paladin Hand of Sacrifice, vagy a pap Guardian Spirit. Ezt a képességet a boss 65 secenként használja.
Shadow Crash: Ez a boss ranged sebzési képessége. Miután elkasztolta, egy lassan mozgó feketés-lilás meteor-szerűség csapódik be arra a helyre ahol a kitargetelt játékos éppen áll vagy jobbik esetben állt. A meteor lassan csapódik be, így a kijelölt játékos és a körülötte állók el tudnak menekülni. Ha nem sikerül, akkor a meteor 11.000-13.000 sebzést okoz a 10 yardon belül állóknak és hátra löki őket 10-30 yarddal. Miután a Shadow Crash becsapódott egy fekete tócsát hagy maga után 20 secre. A tócsában álló játékosok sebzése és haste-je 100%-kal megnő és a képességeik ára 75%-kal csökken. (Pl. egy Frostfire Ball-t a mage 75%-kal kevesebb manáért tud kilőni, ami 2x annyi sebzést okoz.) Ugyanakkor healereknek nem szerencsés ebben a fekete tócsában állniuk, mert benne állva 75%-kal csökken a healjeignek a mértéke. Ezt a spelljét a boss 10 másodpercenként használhatja.
Spawn Saronite Crystals: 30 másodpercenként a boss egy Saronite Crystal-t hoz létre, amelyek a teremben mozognak es megölhetők. Ezeknek a kristályoknak 10.000 HP-juk van. A kristályok megölésével egy zöld tócsa keletkezik, azon a ponton, ahol a kristály szétrobban (Saronite Vapour) . A tócsába állva a playerek egy 2 secenként stackelődő debuffot kapnak, ami stackenként nővelve életet szívnak el manaért cserébe. Ha a játékos kilép a tócsából a debuff leeseik.
A stackek a következőképpen szívnak életet és adnak manát:
1 stack – 100 mana 200 sebzés
2 stack – 200 mana 400 sebzés
3 stack – 400 mana 800 sebzés
4 stack – 800 mana 1,600 sebzés
5 stack – 1,600 mana 3,200 sebzés
6 stack – 3,200 mana 6,400 sebzés
7 stack – 6,400 mana 12,800 sebzés
8 stack – 12,800 mana 25,600 sebzés
9 stack - 25,600 mana 51,200 sebzés
A játékosoknak célszerű maximum 6 vagy 7 stack után kilépniük a tócsából, mert meghalhatnak vagy felhealelésük túl manaigényes. A Saronite Vapour tócsák 25 secig vannak a földön.
Summon Saronite Animuls (Hard Mode): A boss ezen képessége csak Hard Mode-ban létezik. 4 perc után a boss Saronite Animul nevű mobokat sapwnol. Amíg a mobok élnek a boss egy 99%-os bekapott sebzést csökkentő buffot tesz magára. Ezt a buffot úgy lehet megszüntetni, ha a 4 Saronite Animul meghal.
A Saronite Animul képességei:
25-fős: 8.000.000 HP Melee sebzés – 20,000
10-fős: 2.300.000 HP Melee sebzés – 15,000
Profound Darkness (Hard Mode): 500 shadow sebzést oszt ki a raidre és felrak egy debuffot, ami stackelődik. Stackenként a játékos bekapott shadow sebződése 10%-kal megnő. Maximum 99 stackel fel ez a debuff és 3 percig tart. 1.5 másodpercenként castolja ezt a képességét.
Enrage: Vezax 10 perc után enragel és one-shotolja a raidet.
A Hard Mode úgy aktiválható, ha a raid egyetlen Saronite Cristal-t sem öl meg a a fight első 4 percében.
A csat
Raid felállás
25 fős: 1 tank, (2 Hard mode-ban), 5-7 healer, a maradék meg dps. Lehetőleg a dpsből legyen 2 olyan kaszt is ami tud szakítani
10 fős: 1 tank, (2 Hard mode-ban), 2-3 healer, többi dps. Ide ugyancsak szükséges 2 szakítós kaszt
1. Fázis – stratégia
A behúzást követően a tank a lehető leggyorsabban minnél nagyobb aggrót termel a bossban, hogy a dps mihamarabb elkezdhesse lőni a bosst. (A hunte Missdirection-jét a CD lejárásával érdemes mindig frissíteni.) A behúzásnál a dps-nek figyelnie kell az aggrora, nehogy lefordítsák a bosst a tankról. Persze a fight egész ideje alatt figyelni kell erre, de a behúzásnál mégjobban.
Elhelyezkedés: A tank foghatja Vezaxot a terem bármely részén, de célszerű ezt középen tennie, így a késöbb megjelenő Saronite kristályokat könnyebb lesz elérnie a raid többi tagjának. A melle dpsek a boss háta mögött állnak a healerekkel, míg a ranged dps a bosstól 15 yardra áll egy csoportban.
A melee dps-nek a boss sebzésén kívül még az a feladata, hogy szakítsa a Searing Flames nevű képességet. Ha ez nem sikerül, a raid valószínüleg elwipeol.
A ranged dps-nek óvatosan kell bánnia a sebzéssel, mert a manájuk véges. A legjobb megoldás az, hogyha az egyben álló ranged csoport megvárja amig egy Shadow Crash érkezik. Amikor a meteor közeledik a ranged elmenekül előle, majd miután becsapódott beleállnak a fekete tócsába és elkezdik lőni a bosst. A bosst persze Shadow Crash fekete tócsája nélkül is lehet sebezni, de nem éri meg.
A healereknek is okosan kell beosztaniuk a manajukat. A felesleges overheal nagy eséllyel hamar elégeti a healer manáját, aminek következtében a fight végére már nem tud healelni. Érdemes kötszert használni kissebb sebzésnél, például a Saronite Vapourok használata után. Persze figyelni kell arra, hogy kötözgetés közben nehogy megfeledkezzenek a tankról. A Saronite Vaporoknál a legérdemesebb a 6. stack után kiállni, megvárni amíg a debuff leesik, majd megint visszaállni. ugyancsak hasznos lehet 1-1 heal poti vagy healt stone ami vapourozás után visszatölti a HP-t. Mivel mana poti NEM tölt vissza manát a fight alatt ezért érdemes a healereknek is beszerezniük heal potit.
A fight alatt a dps folyamatosan fekete tócsából próbál meg sebezni, míg a healerek manatöltés szempontjából a zöldekbe állnak. Minden felesleges sebzést kerülni kell, mert ezen a fighton a mana aranyat ér. A fight nagyjából ebböl a folyamatból áll. Nem Hard Mode-ban nincs több fázis. Megfontoltan kell a képességeket használnia mindenkinek aki manából táplálkozik, mert különben fight végére kifogy.
Egy fontos dolog, ami megszakíthatja ezt az egyhangú folyamatot, az a Surge of Darkness. Ezalatt a raidnek több lehetőségei is van. A tank vagy el kezdi 10secig kite-olni a bosst, úgy hogy ne kapjon ütést, vagy a tanknak segíteni kell valamilyen CD-s képességgel.
Ha egy raidben több holy pap is van a Guardian Spiritet rotálva fel kell tenni a tankra amikor ezt a képességet használja a boss. Mivel a Guardian Spirit CD-je 3 perc, ezért ha csak Guardian Spiritet használ a raid, akkor 3 papra lesz szükség. A boss 65 secenként tudja ezt a képességét használni, így mire 4. alkalomra castolja ezt az első pap megint be tud segíteni. Abban az esetben ha nincs 3 holy pap, a tank saját képességeit is segítségül hívhatja vagy esetleg egy Hand of sacrifice-al is besegíthet egy paladin.
Egy másik fontos dolog az egész fight alatt az, hogy a felesleges raid sebződést és a boss healelését amit a Mark of the Faceless képesség okoz kerülni kell. Amint egy player latja, hogy ez a buff rajta van, minnél gyorsabban el kell futnia társaitol, nehogy sebezze őket. Ha ez nem sikerül sok felesleges manát éget el a healerektől és még a bosst is healeli. Amint a buff lejár a játékosról visszamehet a kijelölt poziciójába.
A fight végig így zajlik, kivéve ha a raid úgy dönt, hogy egy extra loot kedvéért Hard Mode-ban támadja Vezaxot.
2. Fázis (Csak Hard Mode-ban)
Hard Mode esetén szükség van egy Off Tankra is, aki felveszi a 4 perc után megjelent Saronite Amnimulokat. Ezeket a mobokat célszerű mielött Misdirectionnel rálőni az off tankokra.
Amint a Saronite Animulok megjelennek az ÖSSZES DPS-nek, KIVÉVE a két melee szakítónak ezeket kell támadi, mivel amíg élnek a boss gyakorlatilag nem sebződik, csak nagyon kis mértékben. AZ OT-nak Vezax melee range-ben kell az addokat tankolni, nehogy megkapja a Mark of the Faceless debuffot.
Az 2. fázis addig tart amíg az addok élnek. Ezeket minnél elöbb meg kell ölni, mert a raid folyamatosan sebződik és a healereknek nagyon gyorsan fogy a manájuk. Érdemes erre a fázisra tartogatni a különleges képességeket, például a Heroismot és a Bloodlustot.
Miután az összes add meghalt az 1. fázis folytatódik tövább, ugyan úgy mint a 2. fázis elött.
13. Yogg Saron
Leírás
Yogg’Saron egyike az ősi isteneknek (Old Gods), a halál istene. A titánok bebörtönözték Ulduar mélyére.
Az ősi istenek, így Yogg’Saron is, felelősek a Curse of Flash létrehozásáért, ami megátkozta a titánok teremtményeit. Mivel a titánok rájöttek, hogy ha az Old Godok meghalnak elpusztul Azeroth is, ezért elkapták és bebörtönözték őket mélyen a föld alá, így tartva életben őket.
Yogg’Saron mikor Voldrassil gyökerei behatoltak a vackába megfertőzte azt. A druidák mikor felismerték a fertőzést elpusztították a hatalmas fát, de a fertőzés már tovaterjedt a Grizzelmaw furbolgok közt.
Yogg’saron nevéhez köthető a Saronite nevű fém is, amit a Tuskarrok szerint Yogg’Saron fekete vére ötvözött meg. A fém hosszú időn át a Scourge alapvető nyersanyaga volt, de a Horda és a Szövetség northrendi előretörésével az egész világon elterjedt.
Képességek
bevezetés
Yogg’Saron (továbbiakban YS), egy három fázisú csata. Amint belépsz a termébe elkezdődik a küzdelem, első részben Sárával és az addjaival kell elszámolni, ha ő elhalálozott, akkor jön YS agya, ezzel kell végezni, majd harmadik részként YS testét henteljük be.
A csata kezdetén kapunk egy debuffot, 100 stackkel, aminek az a neve, hogy sanity. Ebből a csata folyamán módszeresen vesztünk, de Freya mellett található zöld oszlopokba állva újratölthetjük. Erre a debuffra nagyon vigyázzunk, mert ha elfogy YS megszerzi agyunk felett az irányítást (mind controll), és onnantól faceless one-ként harcolunk tovább YS oldalán egykori társaink ellen.
Sara képességei
- Psyhosis: Random pakolja bárkire a raidben, Sanityt csökkent és sebez.
- Brain Link: Összeköti két játékos agyát, folyamatos sanity vesztést eredményezve, illetve sebezve őket, ha20 yardnál messzebb állnak egymástól.
- Malady of the Mind: Egyszeri sebzést okoz random játékoson, majd fearbe teszi. Az effekt ha valaki 10 yardnál közelebb kerül az áldozathoz átugrik rá.
- Death Ray: “halálsugár” ha valaki keresztezi az útját instant meghal
Crusher Tentacles
2 millió életerő.
- Diminish Power: Chaneling spell, a csáp körül levő területen (gyakorlatilag az egész szoba) a játékosok -20% damage vesztést szenvednek el. Négyszer halmozódik fel. Szakítható.
- Focused Anger: Enragebe teszi a csápot, stackelődika képesség rajta minden ütésnél, a maximum mennyisége 99 lehet. Minden stack gyorsítja 3%-kal és növeli a sebzését is 3%-kal.
Corruptor Tentacles
600.000 életerő
- Curse of Doom: átok (curse), leszedhető az áldozatról. 12 másodperc után aktiválódik, 20000 shadow sebzést okozva.
- Apathy: magic, leszedhető. 20 másodpercen át 60% attack és casting speed csökkenést okoz, valamint ugyanennyivel lassítja is az áldozat mozgását.
- Black Plague: disease, leszedhető. Stunnolja az áldozatot, irányíthatatlanná tesz.
- Draining Poison: Életerőt és manát szív el folyamatosan. 18 másodpercig tart, tikkenként 3500 nature sebzést okoz és 1400 mana elvesztését. Méreg (poison) leszedhető
Constrictor Tentacles
100.000 életerő
- Squeeze: felkap egy célpontot és igyekszik kiszorítani belőle a szuszt. 7500 nature sebzés másodpercenként.
Influence Tentacles
40000 életerő
- Grim Reprisal: ha ütöd a sebzésed 60%-át visszafordítja rád.
Yogg’Saron
- Lunatic Gaze: 5000 shadow damage és 4% Insanity vesztés másodpercenként, amíg YS-t ütöd.
- Empowering Shadows: 750000 életerőt gyógyít egy baráti célponton 20 másodperc alatt
- Shadowy Barrier: Minden külső behatástól védi a varázslót
- Extinguish all Life: enrage 15 perc után, YS mindenkit kinyír.
Brain of Yogg’saron
6,85 millió életerő
- Lunatic Gaze: egyszeri shadow sebzést okoz (7500) , és 2% insanity csökkenés másodpercenként
- Induce Madness: a közelébe tartozkódokat 100% insanity vesztéssel sújtja.
A csata
A harc 3 részből áll, sok hasonlóságot mutat a C’thun csatával. Helyből elkezdődik ha valaki belép a terembe, és innentől 15 perc áll a csapat rendelkezésére. 15 perc után enragel és kinyírja a raidet.
1. fázis: Sara’s guardians
Ahogy belépünk a terembe ott lebeg Sara, és körötte a padlón mérges gázfelhők imbolyognak. A felhők lesznek a fázis kulcsai, fix pályán mozognak és nem szabad hozzájuk érni. Ha valaki érinti őket egy Guardian of Yogg’saron mászik elő belőlük. Sara életerejét kell leütni, de nem tudjuk sebezni, csak a Guardianok halálakor YS robbanása öli. A lényeg, hogy a guardianok Sara mellett haljanak meg. Ekkor nagy a sebzés, a raid lehetőleg kerülje el, csak a tank kapja meg!
Sara meghatározott időnként hív addokat, de ha belelépünk a felhőbe akkor is jön új. Vigyázni kell, hogy ne legyen túl sok add, mert csúnyán szétütik a raidet. Az optimális az, ha az utolsó add megöli Sarat és nem jutnak át a második fázisba.
2. fázis: YS brain és tentacles
A fázis két helyen játszódik, a teremben és YS agyában.
A külső területen csápok nőnek a földből, ezeket kell kezelni. a fázis addig tart, míg az agy életereje 30%-ra nem esik, ekkor Ys elveszti immunitását és átkerülünk a 3. fázisba. Az agyba határozott időnként megjelenő portálokon jutunk át. 3 portál alatt kell leverni az agyat, mert a kinti csápokat egyre durvább ütemben hívja elő. A negyedik portál után nem lehet életben tartani a raidet.
Csápok
Ahogy a csápok előjönnek helyből kezelni kell őket. A közelharci dps a Corruptor Tentaclesre fókuszál, míg a ranged a Crusher Tentaclesre.
Folyamatosan figyelni kell a Constrictor Tantaclesre, ha elkap egy playert, a dps helyből ölje le és szabadítsa ki.
A Corruptor által felrakott debuffok dispellezhetők, ezekre nagyon oda kell figyelni.
Sara eközben YS teste felett lebeg és a fennt tárgyalt varázslatait szórja a raidre.
Az agy
1 percünk van az agyat dpselni minden portal nyitásakor. 60 másodperc után a benn maradók elvesztik az összes insanityjüket és YS szolgáivá vállnak.
Mindig kapsz egyet a három illúzióból és néhány álruhás Influance Tentaclet. az illúzió eltűnik ha kinyírod az összes csápot. Ha ez megtörténik, a dps elérheti a braint és mehet a veszett püfölés. A brain mellett van egy portal kifelé.
Ha elég hpt leverünk az agyról átlépünk a harmadik fázisba.
3. fázis: Yogg’Sarron
A bosst nem kell tankolni, mert helyhez van kötve. A fázis akkor kezdődik, mikor YS életereje 30%-ra csökken (10 fős: 3,3 millió, 25 fős: 16,5 millió), gyakorlatilag ezt kell leverni.
YS addokat idéz ebben a fázisban, Immortal Guardianokat, amiket a tankoknak kell felvenniük, mert durván ütnek közelharcban. Az Immortal Guardianokat csak Thorim tudja megölni, ha 1 életerő pontig leverjük őket, a Keeper helyből aktivizálódik és megszabadít minket. Ha achivementet csinálunk és Thorimot nem hívjuk segíteni, a harc végéig fogni kell az addokat.
YS a harc folyamán Empowering Shadows nevű aoe healt küld a Guardianekre, amit meg lehet szakítani. Sőt meg is kell, mert ha egy guardian 20 yardnál közelebb van YS-hoz a boss is healelődik az Empowering Shadowsból. Figyelem, egyszerre több Guardian is megkaphatja a varázslatot!
Az Immortal Guardianeket gyorsan kell kezelni, a közelharci dps fordul rájuk amint a tank felvette őket, leviszi az életerejüket, majd Thorim megnyúvasztja a dögöket. A heal miatt ez fontos.
A fázis folyamán YS folyamatosan varázsolja (12 másodperc cooldown van rajta) a Lunatic Gaze nevű képességét. A lényege, hogy aki szembe néz YS-nal az rohamosan veszti az insanityt (4% tikkenként) és egy moderált shadow sebzést is elszenved. A healereknek éppen ezért a csata egész ideje alatt el kell fordulniuk a bosstól.
A csata folyamán a távolsági és a közelharci csoportok külön állnak fel. A távolsági sebzést osztók, illetve a gyógyítók Freya baconjei mellé álljanak, ahol az insanityt kordában tudják tartani. A távolsági dps csak a bosszal foglalkozik, míg a közelharci csak az Immortal Guardianokkal. A közelharci dps csak akkor fordulhat a bossra, ha nincs életben levő Guardian.
A fázis YS halálával ér véget, amit mielöbb el kell érni, hogy ne kapjon el az enrage.