ToC
Trial of The Crusader (ToC)
1. Northrend Beasts:
- Gormok the Impaler
Gormok a Northrend Beast event első fázisában érkezik, egy hatalmas Magnataur, aki főleg vérzés alapú támadásokkal operál. Snoboldokat hív, minden harcban 5 darabot, mikor a hátáról leugrik egy, üvölt egyet: “Spawns fire pies that have to be avoided."
Képességek:
- Staggering Stomp: 0,5 másodperc cast time, 15 yardos körzetben fellök mindenkit, sebez, és silencel 8 másodpercre.
- Impale: 10 yardra hat, instant spell, 150% weapon damage azonnal, majd egy bleeding effektet rak a targetre.
A csata:
A csata folyamán Gormok egy stackelődő bleeding debuffot rak a tankra, ha 2 stack felment a másik tank áttauntolja, és így tovább.
A csatát jelentősen nehezítik a Snoboldsok, amiket Gormok dobál random emberekere a raidben. A csata folyamán 5 Snobold érkezik. A Snoboldokat le kell szedni a healerekről, mert stunolnak, illetve ha az megszűnt dazelnek. Ez a később tárgyalt tűzkörök miatt kellemetlen. A wowwiki-n látható leírás azt mondja, hogy érdemes egy blood talentes Death Knightot ráállítani a Snoboldokra, mert az öngyógyításával nagyjából ki is healeli a bekapott sebzést. A snoboldok immunisak minden CCre és a tauntra is!
Gormok ezenkívül tűzköröket rak a padlóra, amikből nagyon gyorsan ki kell mozogni, mert nagyot sebeznek. A tűzköröket random targetre nyomja, ezért a távolsági dps és a healerek szóródjanak szét a teremben, így egyszerre maximum egy ember kerülhet bajba, illetve lesz hely elmozogni.
A tankokba 13000-17000 közötti sebzést tesz, ehhez adódik hozzá még a Staggering Stomp, illetve a bleed effekt sebzése is. Úgy tűnik a törpe tankok itt nagy előnyt fognak jelenteni a Stoneformmal.
- The Two Jormungar - Acidmaw & Dreadscale
Leírás:
Acidmaw és Dreadscale a Northrend Beasts fight második fázisában jönnek.
Képességek:
Acidmaw:
- Paralytic Bite: Instant támadás, ami bénító mérget hagy maga után (Paralytic Toxin). 10 fős: 12,950 – 15,050 nature sebzés.
- Paralytic Spray: AoE sebzés, ami gyengített bénító mérget hagy maga után. 10 fős: 8,325 – 9,675 nature sebzés
- Acidic Spew: AoE sebzés, a boss előtti területen levőket sebzi instant. 10 fős: 2,775 – 3,225 nature sebzés.
- Slime Pool: Méreg felhőt köp, ami sebzi aki benne áll. 10 fős: 5,088 – 5,912 nature sebzés.
Dreadscale:
- Burning Bite: Instant támadás, egy célpontra. Égő epével teríti be az áldozatot (Burning Bile). Jó étvágyat. 10 fős: 11,100 – 12,900 fire damage.
- Burning Spray: Instant támadás, a caster előtt álló célpontokat érinti, ha jól értem DoT-ot hagy maga után. 10 fős: 3,700 – 4,300 fire sebzés / 0,25 másodperc.
- Fire Spit: 1,1 másodperc cast idő, egy célpontra hat. Valami tüzes köpés lesz. 10 fős: 9,250 – 10,750 fire sebzés.
- Molten Spew: a célpont és körülötte állók szenvedik el ezt a támadást, már megint égő epét hány és azzal borít be. 10 fős: 8,325 – 9,675 fire sebzés.
A csata:
A csata lényege, hogy a Burning Bile és a Paralytic Toxin hatnak egymásra.
-Acidmaw Paralytic Toxin-t tesz az áldozatára, míg Dreadscale Burning Bile-t.
-A Paralytic Toxin-nal mérgezett játékosok el tudják távolítani magukról a mérget, ha egy Burning Bilelal beterített játékos fire damage leszedi róluk a cuccot. Egy tick fire damage elég is hozzá.
-A Burning Bile magától leesik, nem eltávolítható.
A két Jormungarhoz két tank kell. Dreadscale érkezik elsőnek az ajtó jobb oldalán, majd Acidmaw balról, a föld alól. A két vakarék közül az egyik mindig helyhez kötött.
Az első körben Dreadscale a mozgatható és Acidmaw van helyhez kötve. Dreadscale tankja kapja a fire debuffot, Acidmaw tankja és az őt ütő játékosok a bénító mérget. Mikor cserélnek a mérget kapott játékosok fussanak Dreadscalet tankoló mellé, így leesik róluk a méreg és nem fognak megbénulni. Az Acidmawt tankoló is szedje le magáról a debuffot, agrót nem veszít és mivel a Jormungar helyhez kötött ebből probléma se lehet.
Az a Jormungar amelyik éppen nem helyhez kötött méreg ködöket pakol le a földre. Ezektől óvakodjunk.
Az első csere után Dreadscale elkezdi a Molten Spawt köpködni, ezt egy targetre pakolja, aki a közelébe lévőket is sebzi, szóval szóródni kell.
A legegyszerűbb ha Acidmawt nagyon gyorsan leverjük, és utána már csak Dreadscale tűzsebzéseit kell kezelni, amik lényegesen veszélytelenebbek. Igaz, ha az egyik Jormungar meghal, akkor a másik 50%-kal erősebb lesz, de még ezzel együtt is így egyszerűbb a harc.
- Icehowl
Leírás:
A 3. boss.
Képességek:
- Ferocious Butt: Ha jól értem, akkor kegyetlenül lefejel a Yeti, ami ellök magától és még stunnol is 3 másodpercre. 10 fős: 69,375 – 80,625 fizikai sebzés.
- Arctic Breath: Lelehel, fagyos izét fúj rád, kúp alakban mindenki bekapja aki előtte áll. 10 fős: 5 másodperc alatt 20,000 sebzés (gondolom frost).
- Massive Crash: Felugrik a magasba majd leesik, ezzel mindenkit felöklelve és sebezve. 10 fős: 11,000 fizikai sebzés.
- Whirl: Körbeforog, sebezve és hátralökve akit elér. 10 fős: 11,000 fizikai sebzés.
- Froting Rage: Enrage szerűség. Instant. 10 fős: 505-kal növeli a sebzését és a támadásai gyorsaságát.
A csata:
Leszámítva az állandó tank stunt, és a közelharci területen állók ellökdösését, a harc nagyrészt a Massive Crash képességről és a chargeolás kihasználásáról szól.
- Icehowl az egész raidet a falhoz löki és lestunolja.
- Kinéz egy random emberkét és ráront (charge) a szoba ellentétes oldalára. (Akkor most mégse annyira random, csak legyen a túloldalon?)
- Minden raidtag kap egy speed buffot, hogy elfuthasson az érintett területről.
Ha valakit elkap a charge és kivégzi, ami 60.000 feletti damagét tekintve nem tűnik nehéznek, akkor enragel. Hálisten a hunterek Tranquilizing Shot-tal, illetve a rogue-ok Anesthetic Poison-nel le tudják szedni.
Ha jól értettem az eredeti szöveget, akkor ha mindent jól csinálsz Icehowl a charge után stunolja magát, és ilyenkor több damaget kap be. Tehát ilyenkorra kell tartogatni a CD-ket.
Az Arctic Breath képesség pedig jégkockába tesz, amit blinkkel, bubival, ilyesmikkel meg tudsz törni, amúgy meg ki kell healelni.
2. Lord Jaraxxus
Lord Jaraxxus-t egy gnóm warlock idézi Azeroth földjére, mikor egy felguardot szeretne meghívni.
Jaraxxus, a Coliseum második boss fightja. Nagyon erős sebzést oszt ő is, és az addjai is, a csata folyamán nem a kiosztott dps a lényeg, hanem egy csomó részfeladat precíz végrehajtása. A main tankot érő spellek szakítása és/vagy dispellezése, kiállni a nagyot sebző területre ható cuccokból, illetve kezelni gyorsan és hatékonyan az addokat. A legnagyobb kihívás mégis a healereket éri, nagyon kell fókuszálniuk.
Képességek:
- Melee: Csak a main tank kapja a síma közelharci sebzését. 10 fős: 7000 fizikai sebzés.
- Fireball: Jeraxxus közelharci sebzése mellett rendszeresen és kiszámíthatóan egy fireballt castol a main tankra. Ez interruptolható, de ha a tank megkapja, akkoraz egyszeri iradatlan sebzésen kívül, egy dotot is szerez, ami nagyon durván tikkel. 10fős: 25000 fire sebzés + 8000 fire sebzés minden tikkre a dottól 5 másodpercig.
- Fel Lightning: chain lightning típusú spell 3 playerre hat
- Incinerate Flesh: Ez egy debuff amit random player kap. A varázslat egy bizonyos mértékig immunissá teszi a targetet a healre. Ezt úgy lehet eltűntetni róla, ha lehealeled. Tehát érthetőbben: egy heal immunis pajzs, amit gyógyítással szedsz le az alanyról.
- Legion Flame: Random player kapja, tűzsebzés, és lángtócsába folyik a player lába alá, ki kell healeni és mozogni vele, hogy a tócsa ne sebezzen pluszban. A tócsák mindenhol megmaradnak -> Legion Fire!
Add - Mistress of Pain:
Demonic Gaten keresztül érkezik, az offtank helyből vegye fel. Nagyokat üt, és hajlamos kinézni valakit random a raidből és rövid időre kivonja a forgalomból. Ha nem healelik ki, akkor véglegesen. Épp ezért mielöbb le kell ölni, amint kijön a dps helyből rá kell, hogy fókuszáljon!
Add - Infernal (vulkánból):
Az infernalok a terem random pontján kinövő vulkánból érkeznek. 3-5 infernal érkezik egyszerre, az offtanknak fel kell szednie őket.
Az Infernalok néha kicsi zöld bombává változnak és egy random játékosra chargeolnak. Megállnak mellette és AoE sebzést tolnak. Ki kell állni belőle.
Az infernalok idegesítő lények, minél hamarabb ki kell nyírni őket, minden dps csak erre koncentráljon ha megjelennek.
A csata:
A fight jelentős mennyiségű healt igényel, a tankspot szerkesztői 5 heal, 1 main tank, 1 offtank, 3 dps felállást javasolnak! Más videókon 3 healer, 2 tank 5 dps felállást láttam.
Nagyon sok fire damage röpköd mindenféle, ezért a paldinok fire aurája, vagy a shamanok fire toteme nagyon hasznos itt.
A pozicionálás (helyezkedés):
A Main Tank a szoba közepén tartja Jaraxxust, a raid többi tagja pedig álljon körbe, egymástól minimum 10 yard távra.
A csata menete:
A main tank felveszi a bosst, a többiek szépen beállnak egyenletesen köré. Nekilátnak ölni a dögöt. A boss fireballját szakítani kell. Ha nem sikerül megszakítani, akkor ki kell healelni a tankot és rohadt gyorsan leszedni róla a debuffot. Mivel irtózatos sebzés van (25k feletti plussz a dot) ezért ez embert próbáló feladat.
Megjön az első add, a Misstres of Pain. Az offtank felszedi, minden dps rámozdul, ha valakit kinéz magának azt veszettül gyógyítani kell, közben nem feledkezve meg a main tankról és a spell szakításról sem!
Ha meghalt az add vissza a bossra.
Jönnek az infernalok. Az offtank felszedi őket, és zerg rájuk. Ha valakire kimennek, akkor az kiáll az aoeből és megvárja, hogy az offtank felszedje. Közben heal ezrrel.
Ha valaki megkapja a heal elnyelő varázslatot azt szénné kell healelni, míg életben kell tartani a main tankot és a raidet.
Az add fázisok ismétlik magukat, míg meg nem hal a boss.
3. The Twin Val'kyr
A Twin Val’kyr (Val’kyr ikrek), a Trial of the Crusader negyedik kihívását jelentik. A két szárnyas közös életerővel rendelkezik, mint AQ-ban a Twin Emperors.
Képességek:
Edyis Darkbane:
- Twin Spike: 100% fegyver sebzést okoz és egy debuffot hagy maga után, ami 20%-kal megemeli a célpont által elszenvedett sebzések mértékét. A debuff 10 alkalommal halmozódhat a célponton (stackel), 15 másodperc hatóideje van.
- Shield of Darkness: Egy pajzsot tesz a varázslóra, ami meghatározott mennyiségű sebzést nyel el és védi a spell megszakítástól is. A képességet közvetlen a Twins Pact használata előtt süti el. 10 fős: 175000 sebzés elnyelés, 25 fős: 700000 sebzés elnyelés.
- Twins Pact: 15 másodperc varázslási idejű spell, amit közvetlenül a Shield of Darkness használata után kezd el. A varázslat gyógyítja az ikreket az életerejük 20%-val. A varázslat megszakítható, ha időben leütjük a Shield of Darknesst.
- Dark Vortexx: Chaneles varázslat, 8 másodpercig tart castolni és mindig a Light lénnyé vált játékosokat célozza. 10 fős: 5,850 – 6,150 Dark sebzés, 25 fős: 9,263 – 9,736 shadow sebzés.
Fjola Lightbane:
- Twin Spike: 100% fegyver sebzést okoz és egy debuffot hagy maga után, ami 20%-kal megemeli a célpont által elszenvedett sebzések mértékét. A debuff 10 alkalommal halmozódhat a célponton (stackel), 15 másodperc hatóideje van.
- Shield of Lights: Egy pajzsot tesz a varázslóra, ami meghatározott mennyiségű sebzést nyel el és védi a spell megszakítástól is. A képességet közvetlen a Twins Pact használata előtt süti el. 10 fős: 175000 sebzés elnyelés, 25 fős: 700000 sebzés elnyelés.
- Twins Pact: 15 másodperc varázslási idejű spell, amit közvetlenül a Shield of Lights használata után kezd el. A varázslat gyógyítja az ikreket az életerejük 20%-val. A varázslat megszakítható, ha időben leütjük a Shield of Lightsot.
- Light Vortexx: Chaneles varázslat, 8 másodpercig tart castolni és mindig a Light lénnyé vált játékosokat célozza. 10 fős: 5,850 – 6,150 Dark sebzés, 25 fős: 9,263 – 9,736 fire sebzés.
A csata:
Az ikrek nem fognak támadni, ha besétálsz a terembe, sőt, még akkor se ha kiválasztod, hogy melyik portálhoz kötöd magadat.
A csapat álljon fel félkörben a teremben, és két egyforma tank-dps-damage groupot alkosson. A két – ilyen módon kialakított csapat – kösse magát egy egy portálhoz, így kialakítva egy Dark (shadow damage) és egy Light (fire damage) csapatot. Ha megkapták a debuffokat (Dark és Light Essence) kezdődhet a móka.
A Light debuffos csapat a Dark Val’kyrt, Darkbanet támadja, míg a Dark-os csapat (haha) Lightbanet. A debuff az ellenkező típusú bosson sebzés növekedést ad.
A tankoknak el kell különíteni egymástól a két csirkét és a portáljuk közelében kell tartaniuk őket.
A csata egyáltalán nem bonyolult, csak oda kell figyelni, hogy időben reagálj a két szárnyas képességeire. Ahogy elkezdődik a harc a terem különböző részein Orbok manifesztálódnak, amik ide-oda mozognak. Ha valaki hozzájuk ér, felrobbanak:
Két féle orb van, milyen meglepő: Dark és Light. Ha egy Orb felrobban, akkor a körülötte tartozkódók ha azonos debuffal rendelkeztek mint az orb, speed és damage buffot kapnak, míg az ellentétes fázisúak 7000 sebzést.
Ha egy boss ér egy orbhoz, ami vele azonos fázisú, akkor ő is megkapja a pozitív hatást.
Az ikercsirkéknek két fő képességük van, a Twin Pact és a Vortexx. Az életerejük azonos, ilyen szempontból egy targetnek számítanak.
A Twin Pact a heal spelljük, amit helyből azután kezd valamelyik használni miután bebubizta magát. A spell szakítható, de a bubi miatt nem férsz az ikerhez, így azzal kell kezdeni, hogy le kell ütni a dögről a bubit. Ezt egy módon tudja a raid megoldani: mindenki a varázslóval ellentétes portálra kattint, így szert tesz a varázslót extrán sebző debuffra. A heal varázslási ideje 15 másodperc, tehát ezen az időn belül fázist kell cserélni, lenyomni a bubit, és valami szakításra képes embernek el kell némítania a szárnyast. Ha nem jön össze, akkor az Ikrek életereje (ami közös, ugye) 20%-kal gyógyul.
A másik spell amire oda kell figyelni, a Vortexx. A Vortexx azokat sebzi akik ellenkező fázisban vannak, mint az azt éppen varázsló Iker. Ezeknek az embereknek amíg gyúrja a varázslatot (8 másodperc) fázist kell váltaniuk. Ha ez nem jön össze a varázslat sebzi a játékost és 30000 sebzést szenved el.
A csata tehát az ikrek figyeléséről szól, és a debuffunk cseréjéről amikor ép valami csúnyát akarnak csinálni velünk. Az egész csata folyamára érvényes, hogy miután nincs már szükség arra, hogy váltsál magadon debuffot mindig és automatikusan térj vissza ahhoz, amit az elején rád osztottak.
A csata körülbelül 4-6 perc hosszúságú.
4. Faction Champions
Ide nem különösen akarok mit írni, mivel ez a csata mindig más, így ezt majd online a harc előtt ismertetjük.
5. Anub'Arak
Anub’Arak a World of Warcraftban két helyen lelhető fel, Azjol’Nerub ősi városában és a Crusader Coliseum alatt. Ő a Coliseum utolsó kihívása, Arthas csapdája…
Képességek:
Fázis 1:
- Penetrating Cold: 3 emberre hat, frost sebző debuffot kapnak 18 másodpercre, 3 másodpercenként tikkel. 10 fős: 3500 frost sebzés 3 másodpercenként, 25 fős: 6000 frost sebzés 3 másodpercenként.
- Freezing Slash: 25% frost sebzés a célpontra és 3 másodpercre jégkockába fagy
- Submerge: 2,5 másodperces varázslási idő, a boss a föld alá bújik
Fázis 2:
- Pursued by Anub’Arak: a boss kinézett célpontnak, téged követ, hogy használhassa rajtad az Impalet
- Impale: Ha a fennt említett csáp eléri a kinézett célszemélyt a boss használja ezta képességét. Felnyársalja és feldobja a levegőbe. 17600-19800 közti egyszeri sebzés + 50% zuhanás.
- Pursuing Spikes: Anub’Arak csápja végigszántja a földet, hogy elérje a megjelölt embert. Mindenki aki 4 yardnál közelebb van a csáphoz 3000 sebzést szenved el és a csáp még el is löki.
- Summon Scarab: Egy Swarm scarabot hív a föld alól. Nem elite.
Fázis 3:
- Leeching Swarm: 10% sebzés mindenkin másodpercenként (heroic módban 20%), ami healeli a bosst.
Add – Nerubian Burrower
Az 1. fázis folyamán spawnolnak 45 másodpercenként, offtank kell fogja őket.
- Expose Weakness: Minden ütéssel felhalmozza a debuffot ameddig el nem éri a 9-et, stackenként 25% -al megnövelve a célpont által bekapott fizikai sebzést. Parry és dodge nem rak stacket, block igen.
- Submerge: Akkor használja ha 20% sebzést szenvedett el, lemegy a földalá és regenerálja az életerejét aztán előjön megint. Permafrost-on kell tankolni akkor nem képes lebukni a föld alá.
- Spider Frenzy: +100% varázslás, támadás és mozgás gyorsaságot kap minden egyes 12 yardon belül levő Burrower után.
Add – Swarm Scarab
Az 2. fázis folyamán spawnol 8-15 darab és véletlenszerűen támad a játékosokra. Kicsit ütnek, de nagyon lassan mozognak könnyen kiteolhatóak és ölhetőek.
- Acid-Drenched Mandibles: Minden ütéssel felhalmozza a debuffot a célpontjára, stackenként 3másodperc / 1,000 sebzést okozva. 40-ig stackelhet és 1 percig van azon aki kapta ezért nem érheti el a targetjét.
A csata:
A harc 3 fázisból áll.A Permafrost az egyik legfontosabb tényező, amire az első két fázis során figyelni kell. Ez kék foltként jelentkezik a földön, és a felülről hulló jékgolyókból keletkezik. Egy távolsági dps feladata, hogy ezeket folyamatosan figyelje és ölje meg, hogy a földre kerüljenek. A golyóknak nincs sok életük, pár lövés elég nekik.
A Permafrost mindenkire hat a csata folyamán aki rajta áll. Gyakorlatilag egy erős jégréteg, ami megakadályozza Crypt Fiendek számára, hogy a föld alá süllyedjenek, és a játékosokat 80%-kal lassítja a mozgásukban, de ez nem igazán zavaró.
Anub’Arakot a raidtől elforgatva kell tankolni, mert maga elé jelentős damaget rak kúp formájú jéglehellet és cleave formájában.
Az első két fázis egymást követi, míg a boss életereje el nem éri a 30%-ot és ezzel átlépünk a harmadikba. Az első fázisban tudjuk sebezni a bosst, tehát ott ez legyen a prioritás. a közelharci dps ne is foglalkozzon mással, és ha úgy érezzük, hogy az offtank megengedi felszereltségében akkor az addokkal ne is törődjön senki, majd lesz rájuk idő a második fázisban. Figyeljünk oda, hogy a bossnak 10 perces enrage timere van, ebbe bele kell férni. Gyakorlatilag ez maximálisan 4 elbújást enged meg, de akkor nagyon necces lehet az idő. (Minden föld alá bújás 1 percig tart és másfél percenként következik be.)
A felszínen
Anub’Arak a felszínen van. A raid beáll a poziciójába, a main tank felveszi a bosst. Hamarosan 2 add érkezik, akiket a két offtank vesz fel (25 fős verzióban 2 offtank kell). Ezek a bogárkák (Crypt Fiend) nem ütnek nagyot, de egy Expose Armor debuffot pakolhatnak 10 alkalommal halmozódva az offtankra, ami hosszú távon nagy fizikai sebzés növekedést okozhat. A fázis folyamán 4 darab ilyen add érkezik, mindkét tank két-két darabot fogjon. A távolsági dps ha mindkét add megjelent – és be van tankolva – zergelje le őket. A közleharci dps üsse a bosst.
A Crypt Fiendeket a Permafroston állva kell tankolni, hogy ne tudjanak elbújni.
Anub’Arak a föld alatt
Másfél perccel a csata kezdete után Anub’Arak bebújik a föld alá. Ilyenkor a föld alól üt ki véletlenszerűen a játékosokra. Tüskéket bök kia föld alól, ezzel feldobva és sebezve a célpontot. Elég magasra repül akit elér, jelentős zuhanási sebzést is elszenved (a tüske és a zuhanás együtt közel 30 ezer sebzést jelent) A megoldást újra a Permafrost jelenti, ha rajta állunk, akkor a tüske beleragad a fagyrétegbe és Anub’Araknak más célpont után kell néznie. Mikor a fagyréteg megállítja a tüskét az el is pusztítja az effektet, tehát nagyon fontos, hogy a fagygömböket buzgón öljük, hogy mindig elég jég legyen alattunk.
Amíg Anub’Arak a föld alól piszkál minket új addok érkeznek. ezek hasonlóan az eddigiekhez kevés életerővel rendelkeznek, nem is ütnek nagyot, de egy debuffot pakolnak a raidre, így mihamarabb le kell őket ölni.
Körülbelül 1 perc után Anub’Arak elunja magát a föld alatt és újra előjön. Mindenki jegyezze meg, hogy merre volt a boss és rendeződjön az egyes fázis állapotába, mert amint előbukkan helyből nyomja a jéglehelletét. Ezt csak a tanknak szabad megkapnia.
30% életerő alatt
Ha Anub’Arak életereje eléri a 30%-ot többé nem bújik a föld alá és nem jön több add se. A maradék addokat – de ha lehet kerüljük el, hogy legyenek – meg kell ölni a fázis elején.
A boss aktiválja a Leeching Swarm képességét, ami sebzi a raidet, mindenkit,másodpercenként 10% életerő vesztést okozva. A boss az életerővesztést a saját gyógyítására használja, minimum 250-et kap minden ember sebzéséből.
Ez a rész egy dps-heal verseny a túlélésért. A main tankot 50% életerő felett kell tartani, a raidet pedig masszív aoe heallel életben. A bosst azelőtt kell leölni mielőtt a healerek kifogynak a manából. Minden trinket, heroism/bloodlust ilyenkor menjen el. Minden ami damaget tud növelni szükséges, hogy a boss meghaljon.
Jó instázást és kellemes időtöltést, és jó Lootot mindenkinek!